1

Onderwerp: Bruidstaart drama.........

Mijn eigen zelfgemaakte bruidstaart is een ramp geworden. Alles maar dan ook alles zat tegen.

Ik dacht slim te zijn en de biscuit bij de banketbakker te bestellen. Handig omdat ik niet alle bakvormen in huis had. Een heerlijk luchtig beslag, lekker en makkelijk.
NOT!!! Inderdaad erg luchtig met als gevolg dat de taart door mijn deuvels heen storte. De fondant die ik gebruikte ging prima. Alleen door de zwaartekracht is de onderkant volledig ingescheurd en ingeplet.

De roosjes ( ruim 100) heb ik weken van tevoren gemaakt. Allemaal even mooi geworden. Allen heeft mijn lieve moeder deze nogal hardhandig in de taart gedrukt waardoor er geen blaadje zichtbaar is.

De strik is wel mooi geworden maar komt totaal niet tot zijn recht omdat de kleur weer anders is als de rozen.

Het fondant scheurt nu overal in en hij is behoorlijk aan het zweten door de scheuren heen. Nu lopen er roze tranen over mijn taart. Tieperend want de tranen lopen ook over mijn wangen heen. Tijd om een andere te maken heb ik niet dus ik heb de boel zo goed en zo kwaad gerepareerd.

Ik baal als een stekker en kan wel janken. Ik kan dit niet toonbaar meer maken en ik moet het er maar mee doen maar trots ben ik er niet op.....

Oh hij is gevuld met bokkepootjescreme, lemoncurd en aardbeienjam.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VHSKTKXV.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XPO734M3.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CLUOWU7S.jpg

2

Re: Bruidstaart drama.........

Wat sneu voor je meid dat je het zo tegen vind vallen.. Maareh als ik naar de foto kijk zie ik, echt waar, een prachtige taart!!

3

Oh meid, wat een drama! 'k heb 't helemaal met je te doen, maar 'k ben 't met Dani

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

4

Je bent wel heel streng voor jezelf hoor! Ik vind hem heel mooi. Mooie rozen, en leuke strik.
Het enige wat ik zie, is dat hij wat ingezakt is. Heb je wel een kartonnetje tussen de taarten gedaan?
Oh ja, je wilt niet weten wat je soms bij een echte bakker te zien krijgt. Vooral hier in Belgi

5

Ach meid, je bent het kritisch over je eigen werk. Als je niks had gezegd en alleen de foto had laten zien, dan had ik gewoon een mooie prachtige taart gezien. Echt werkelijk waar. Als je tien jaar getrouwd bent, kijk je terug naar je trouwdag en je taart en lach je er om dat je je zo druk had gemaakt. Heel veel plezier op je trouwdag. Geniet ervan.

6

oh wat erg jammer van je taart maar laat je trouwdag nou niet verpesten door een taart een leek ziet het niet eens vind hem namelijk er nog best goed uit zien. maar ik wens je wel een hele mooi trouw dag en een groot feest toe 
liefs lorie

zeker balen dat het allemaal zo heeft tegen gezeten.
Maar ik vind hem echt prachtig hoor... vind die spiralen zo gaaf.

En natuurlijk een hele fijne en mooie bruiloft..

Zoals mijn man zegt je bent een lekker "ouwe"taart ;)
kijk ook ff op : http://www.mijnalbum.nl/Album=QJTZX8R4

8

He,meisje.Kop op. Het is echt waar ,een mooie taart en de strik is super.Vind hem echt waar, een mooie taart. Probeer er zelf ook van te genieten.En niet te kritisch zijn op jezelf

Groetjes, Jennie

Wat de toekomst brengen moge,.......
Groetjes, Jennie

Hebben we het over dezelfde taart?? Ik vind hem namelijk ook prachtig! En dat meen ik echt.

Groetjes Natalie

10

okee, het is dat je het erbij zegt. hij is idd. iets ingezakt. maar ik denk niet dat je gasten dat gaan zien hoor. wij zijn natuurlijk veel strenger voor onszelf. al jouw gasten zullen alleen maar ooooh en aaaaaaaaaaah roepen als ze weten dat jij hem zelf gemaakt hebt. ik vind de taart super en je roosjes helemaal het einde. ik vind het een schitterend ontwerp. geniet lekker van je trouwdag.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

11

Jullie zijn allemaal lief.... wellicht ben ik erg kritisch maar ik had wat in mijn hoofd en dat is helaas niet gelukt. Op de foto ziet het er best nog wel oke uit.  Ze moeten maar niet te dicht erop kijken hahaha. Maar als je dichtbij kijkt is het gewoon een drama.

En de grote dag is woensdag ( 20-08-2008) Spannend..... zeker omdat we gelijk de dag erna op huwelijksreis gaan. Hoop geregel dus nog.

Maar namens mij.... Bedankt.

12

Toen ik je bericht las, dacht ik oh oh!

En toen zag ik de taart... dit zou ik ook op een hele goede dag niet voor elkaar krijgen. Dus je mag hartstikke trots op jezelf zijn dat je er ondanks al die tegenslagen toch een hele mooie taart van hebt gemaakt.
Ik weet zeker dat je gasten hem geweldig vinden!

Fijne dag!

Groetjes Renske

13

Hij is echt superschattig!
Vast anders dan je in je hoofd had, dus dat is jammer. Maar echt waar, hij is super! En die strik is juist mooi in dezelfde toon...
Veel plezier woensdag!

14

Ik vind hem ook mooi hoor :Y
En de gasten zullen toch niet met hun neus er bovenop staan toch?
En daarna wordt hij toch aangesneden ;)
Ga genieten van je dag woensdag en maak je niet meer druk om de taart!

15

Ohhh dat klinkt inderdaad naar een stresstaart, maar als ik 'm zo zie en je had me niet verteld dat het een stresstaart is geworden, had ik het ook niet gemerkt want hij ziet er echt prachtig uit hoor !! En dat meen ik oprecht :)
Dat de strik een andere kleur heeft dan de rozen vind ik juist wel wat hebben! Gewoon lekker genieten van je trouwdag en niet te veel over de taart in zitten hoor ! ;) :)

16

meid, je mag echt trots zijn op jezelf! Het is een prachtige taart geworden!

Ik wens je heel veel plezier woensdag!

17

Och meissie toch...wat een ramp voor je...maar ik heb je taart goed bekeken en vind het meevallen...tja...wij zien daar meer aan dan je gasten gaan zien hoor...we zijn nogal kritisch...maar wees niet te streng voor jezelf...vind het een hele leuke en mooie taart...wat een prachtige roosjes heb je gemaakt...en nu alleen maar genieten van je bruiloft en die taart gaat helemaal in de smaak vallen :Y  ;)

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

18

Och meid,

Ik mag voor woensdag mijn eerste betaalde bruidstaart maken en als die er enigzins uitziet als die van jou dan mag ik al heel blij zijn!
Laat het je dag niet verpesten, wat jij ziet zien anderen vaak niet en zij weten natuurlijk niet wat je eigenlijke idee was.

Niet zo streng zijn voor jezelf hoor! Hij is prachtig en smaakt vast ook heerlijk (niet geheel onbelangrijk ;) )

Ik wens je een mooie trouwdag!

19

Uhhhhhhhhh, ook ik vindt hem echt mooi geworden... Echt! Geniet lekker van je trouwdag woensdag! En probeer nog wel een beetje voorpret te hebben met de andere dingen die nog moeten gebeuren.
De gasten zullen smullen van je taart en vol bewonderig zijn dat je die zelf hebt gemaakt!

20

Mooie taart!
Een fijne trouwdag woensdag!!

Groetjes WendyK

21

O, wat naar voor je, maar werkelijk, ik zie een geweldige taart en een prachtig ontwerp!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

22

Mariella schreef:

En de grote dag is woensdag ( 20-08-2008) Spannend..... zeker omdat we gelijk de dag erna op huwelijksreis gaan. Hoop geregel dus nog.

hey wat leuk, nog een 20.08.2008 bruidje, wij trouwen ook aankomende woensdag en ik heb onze bruidstaart ook zelf gemaakt (die staat nu in de vriezer)....maar hij ziet er echt top uit!!! maak je je hier gewoon niet zo druk om, er zijn genoeg andere dingen waar je je (terecht) druk om moet maken.....trust me, I know ;)
maar laat dit je dag niet verpesten, alles gaat helemaal gesmeerd lopen en iedereen gaat jouw taart prachtig vinden....
ennuh....heel veel plezier aankomende woensdag, helaas zit het weer niet mee, maar daardoor laten wij onze dag niet verpesten toch *)

groetjes Charlene

23

Nou dat klinkt allemaal heel dramatisch zeg.......maar op de foto zie ik er weinig van eerlijk gezegd...........Ik wens je evengoed een super huwelijk toe.....

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

24

Een hele fijne dag woensdag en aan je taart zal het niet liggen want ik vind hem heeeel mooi!!! Dan dim je de lampen toch een beetje , geen mens die er dan wat van ziet!

25

Ik vind m super!!! En ik zie niets van die foutjes die je noemt, ik zou graag zo'n taart hebben als ik zou trouwen!!

Heel veel plezier woensdag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Er is altijd wel iets te vieren!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=VBEHUGH4