Onderwerp: Bruidstaart drama.........
Mijn eigen zelfgemaakte bruidstaart is een ramp geworden. Alles maar dan ook alles zat tegen.
Ik dacht slim te zijn en de biscuit bij de banketbakker te bestellen. Handig omdat ik niet alle bakvormen in huis had. Een heerlijk luchtig beslag, lekker en makkelijk.
NOT!!! Inderdaad erg luchtig met als gevolg dat de taart door mijn deuvels heen storte. De fondant die ik gebruikte ging prima. Alleen door de zwaartekracht is de onderkant volledig ingescheurd en ingeplet.
De roosjes ( ruim 100) heb ik weken van tevoren gemaakt. Allemaal even mooi geworden. Allen heeft mijn lieve moeder deze nogal hardhandig in de taart gedrukt waardoor er geen blaadje zichtbaar is.
De strik is wel mooi geworden maar komt totaal niet tot zijn recht omdat de kleur weer anders is als de rozen.
Het fondant scheurt nu overal in en hij is behoorlijk aan het zweten door de scheuren heen. Nu lopen er roze tranen over mijn taart. Tieperend want de tranen lopen ook over mijn wangen heen. Tijd om een andere te maken heb ik niet dus ik heb de boel zo goed en zo kwaad gerepareerd.
Ik baal als een stekker en kan wel janken. Ik kan dit niet toonbaar meer maken en ik moet het er maar mee doen maar trots ben ik er niet op.....
Oh hij is gevuld met bokkepootjescreme, lemoncurd en aardbeienjam.