Onderwerp: petit fours vraagje er over
Mijn vader is in oktober 40 jaar bij de zaak. Hij geeft dan een feestje voor collega's in een zaaltje met een hapjes buffet. Bij de koffie zouden ze dan soesjes serveren.
Toen ik dat hoorde heb ik ze er maar even aan herinnert dat docherlief een nieuwe hobby heeft die ze graag uit wil oefenen.
Nu ga ik dus voor ongveer 50 personen petit fours maken. Alleen de bovenkant bedekt met marsepein, anders worden ze wel erg machtig.
Mijn vraag is nu hoe kan ik de bodem het beste bakken. Ik heb laatst wel 2 bakblikken bij de aldi gekocht van 20 bij 30 geloof ik en van 5 cm hoog maar dat is denk ik de te laag om 2 mooie lagen te maken.
Dus mijn vraag is eingelijk waar kan ik ze het beste bakken en zou het gaan als ik de bakblikken verhoog met een randje bakpapier?
En hoe krijg ik als de taat af is de taart mooi gesneden zonder dat ik van die scheve torentjes krijg en de marsepein helemaal ingedeukt is.
Ik heb hier al wel van die hele mooie gezien maar kan ze niet meer terug vinden.
Ik hoop dat iemand met hier kan helpen.
Ohja de taarten gaan bekleed en al de vriezer in omdat ik pas de dag van het feest thuis kom van vakantie.
Groetjes Inge