1

Onderwerp: Bosnische creme vulling, wie weet wat ik bedoel? Tips a.u.b...

Hallo,

Wie, o wie, weet wat ik bedoel...
Voor een vriendin uit Bosniega ik een taart maken. Ze wil perse geen "hollandse vullingen" zoals pudding, jam, vruchten, mona toetjes en zo...maar ze wil de taart gevuld hebben zoals ze dat in bosnie doen.
Ik ben vaak in bosnie geweest (mijn vriend komt daar vandaan) En ik vind die taart niet te eten. Erg vet en machtig en vooral erg compact.
Nu denk ik dat de botercreme van de webshop een prima laagje vulling vormt eventueel in verschillende smaakjes. Maar ik dacht...wie weet komt hier wel iemand uit bosnie of omgeving die weet wat voor creme ik bedoel.
Het enige wat ik weet is dat de creme in bosnie verwarmd word tijdens bereiding, en dat er ook bloem aan toegevoegd word (misschien dat het daarom zo zwaar op de maag ligt hihi)

nou dames...denk maar eens mee met mij...

Alvast bedankt!!!

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

Re: Bosnische creme vulling, wie weet wat ik bedoel? Tips a.u.b...

Ik denk dat de vulling idd een soort botercreme is.
Kan me eigenlijk geen voorstelling maken van iets met bloem erin :think:....
Is dat je verteld of heb je een recept?
Weet je wat voor taart het was (gewoon biscuit verder), wat zit er verder bij, nootjes, chocola etc?

Bosnische gebakjes zijn altijd MEGA-machtig :Y.... maar er zitten ook wel lekkere bij.

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

3

Ja, maar waar heb ik daar nou wat over gelezen.....
Volgens mij in 1 van mijn duitse tijdschriften of uit 1 van die oude tip culinairs die ik pas op de kop heb getikt, maar dan moet ik gaan kijken.
Ik zal vanavond kijken, moet nu straks eten koken.

Jessica

4

Zal het aan mijn buren vragen, komen ook uit Bosnie

Veel taart plezier

5

Ooh wat fijn dames dat jullie met mij meedenken...
ik heb dus geen recept, maar de vriendin waar de taart voor is wist dat er een creme gemaakt werd met bloem en dat deze dus ook verwarmd word..ik had er nog nooit van gehoord...maar ik hoop dat jullie iets kunnen vinden.
Ze gebruiken wel gewoon biscuit deeg, maar deze word met meerdere lagen gevuld, je snijd dan ook geen punten taart, maar meer dunne plakjes...

Alvast bedankt!!!

6

Ik kan die met meel zo snel niet vinden (waar heb ik het nou gelezen...)
Wel een recept wat ze in duitsland veel gebruiken, botercreme met pudding.

1 1/2 pakje puddingpoeder (om te koken, voor 1/2 liter melk)
75 gram suiker, 750 ml melk, 375 gram boter
melk, suiker en puddingpoeder mixen. koken en af laten koelen. de boter zacht roeren en de pudding er lepel voor lepel door mixen.

Ik hoop dat Bettie dat andere recept kan bemachtigen, ik weet even niet meer waar ik moet zoeken.

Jessica

7

Hoi Jessica,

Bedankt voor de moeite hoor, als Bettie niets kan bemachtigen, dan ga ik jouw recept zeker proberen...de taart moet morgen gevuld worden namelijk...bedankt voor de moeite en het denkwerk!

8

OP de site hier staat ook een recept voor botercreme met bloem. Volgens mij amerikaanse bc. Even kijken bij de ingezonden recepten!

9

ik ben maandag weer op het werk en heb daar ook een paar bosnische collega's zal het ook eens navragen

10

Heel aardig van je Marleen...maar de taart moet vandaag klaar zijn...maar ik heb nog een bestelling voor een zelfde soort taart voor volgende week...
Ik hoop dat ze een receptje hebben...

En ik ga de ingezonden recepten even doorspitten...

Ik heb het even aan mijn tante gevraagd (=Bosnische) maar die heeft er nog nooit van gehoord :think:
Misschien regiogerelateerd :D?

Zij maakt vullingen voornamelijk met boter, suiker en dan smaakjes erdoor.
Hopelijk vind je wat je zoekt.

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

12

in het boek "bak encyclopedie"
staan er allemaal recepten met botercreme em kookpudding???

13

Ik heb uiteindelijk een recept gevonden, niet helemaal wat ik bedoelde, maar wel heeel erg lekker...ik ga het recept posten in de juiste rubriek.

Volgende week moet ik weer een vergelijkbare taart maken...dus tips blijven welkom...