Onderwerp: mijn taart rijst niet en blijft nat/hard ad onderkant ih midden, helpp
hallo medebaksters,
al enige tijd ben ik bezig met het bakken van taarten en bekleden hiervan. Het is meer dan een hobby geworden bijna, zo leuk vind ik het. Het enige nadeel, als ik mijn taarten uit de oven haal, zakken ze weer in en het ergste... vaak blijven ze nog nat/hard aan de onderkant in het midden?!?!??! Wat moet ik hieraan doen?!?! Kreeg al tips van beginnen met 150 graden en om de 5 min een paar graden warmen zodat de cake rustig aan rijst. Maar ja, de onderkant rijst dan niet mee... en waarom zakt hij steeds in.... In de oven zoooo mooi hoog, maar eenmaal eruit, 1 ingedeukte massa... Ik gebruik nog wel biscuitmix dus kant en klaar en kan bijna niet mislukken...
Ik heb een hete lucht oven en van meerdere hoor ik dat dat nu net níet zo'n goeie oven is voor het bakken van taarten?!?! Ik ben dus op zoek naar een andere (niet te dure) oven maar wat zou ik dan moeten nemen?!?! Heb al eens gehoord, alleen onder en bovenwarmte klopt dit?!?!
Help me alsjeblieft, ik wil zo graag mooie LUCHTIGE cakes die ook het liefst niet teveel inzakken?!?!?! (en ik heb een goeie mixer en bakmix)
alvast bedankt allemaal!!!!!