1

Onderwerp: Vraagje over het vullen

Heyhey,

Ik ben hier pas nieuw en had wat vraagjes.
Heb al in eerdere onderwerpen gezocht maar kom er nog steeds niet helemaal uit.

Ik moet een bruidtaart gaan maken voor de bruiloft van mijn zus.

Het word een vierkante taart, 4 lagen. Met een vulling van de bavaroise uit de webshop en dan inplaats van water, frambozensap en verse framboosjes.

Nu vroeg ik me eigen af hoe ik de zijkanten heel strak krijg, moet je deze echt heel dik met botercreme en icing insmeren en daarna met rolfondant bekleden, of anders?

En welke botercreme advieseren jullie dan?? Kant en klare mix of receptuur van de site??

Wat lijkt jullie het lekkerste??

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Alvast bedankt.

2

Re: Vraagje over het vullen

hoi

ik bak ook nog niet zo lang maar ik krijg de zijkanten strak door ereen beetje botercreme op te smeren. Net zoveel dat alles glad is. Dat is op de ene plek wat meer dan de andere maar geen hele dikke laag. Ik gebruik hier geen icing voor.

De botercreme maak ik zelf met het recept van de site. Ik heb nog nooit de mix gekocht. Ik doe er regelmatig een smaakje door. bijv. saromapoeder (voor pudding)
Heb je volgens mij ook in frambozensmaak. Ik doe er dan een half pakje poeder bij.

En met een smaakje vind ik deze botercreme erg lekker.

groetjes Judje
www.detaartentoko.nl

3

Okej, Super bedankt.
Ga ik het aankomend weekend nog even oefenen!!

Groetjes C-tje

4

Voor het afsmeren gebruik ik altijd gewoon de botercrememix, maar sommigen prefereren toch de stevige botercreme omdat dan ieder gevaar dat de bekleding door het vocht in de botercrememix toch wat zou smelten geweken is.

Welke kleur wordt de taart? Bij een lichte kleur en zeker bij een witte taart moet je de taart wel wat dikker afsmeren om doorschijnen te voorkomen. Je doet dit het beste door een eerste laag te smeren en die in de koelkast te laten harden en er dan een tweede laagje op te smeren.

Gebruik je een donkerdere kleur dan kun je volstaan met alleen een laagje om de oneffenheden weg te werken.

Icing gebruik je niet om mee af te smeren, maar de verwarring is begrijpelijk omdat  in Engelstalige landen botercreme ook icing wordt genoemd. Onze icing is een vorm van stevig eiwitglazuurachtige substantie waarmee bijvoorbeeld vlinders en kroontjes gespoten worden.

De vulling die je in gedachten hebt is heerlijk, maar hou je er rekening mee dat die wel in de koelkast bewaard moet worden?

Succes met het oefenen en het ideetjes maken voor de taart!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"