1

Onderwerp: Ruikt jullie fondant ook eigenaardig?

Normaal gesproken gebruik ik voor het bekleden altijd Marsepein. Ik heb 3 weken geleden fondant besteld van de webshop omdat ik wilde boetseren. Nu heb ik vorig weekend het voor het eerst gebruikt maar ik vond het heel eigenaardig ruiken. Ik weet dat fondant op suikerbasis is, en dus verwachtte ik een zoete geur, maar ik vond het heel chemisch ruiken en het smaakte ook in de verste verte niet naar iets suiker-achtigs. Ik vond het zelfs heel vies! :nooo

Ik heb ooit mashmellowfondant gemaakt en dat smaakt tenminste naar suiker (marshmellow)

Is het normaal dat het zo ruikt/smaakt? Ik zou het niet durven om op een opdrachttaart te doen namelijk, en aan een klant geven, zo vies was het!:s

Graag jullie meningen/reacties!

-*- Ieder moment is een taartmoment... -*- www.joyceschut.nl -*-

2

Re: Ruikt jullie fondant ook eigenaardig?

Het klopt dat het 'vies' ruikt, en de smaak...ja, die is toch wel zoet..

vreemd hoor..had je het nog maar pas gekocht?

3

De regalice is gewoon VIES, althans dat vind ik dan... Het ruikt vies, het smaakt vies, zelfs als je maar een heel klein beetje door marsepein mengt (dat was mijn strategie om het toch op te krijgen) dat proef ik het er nog 'doorheen'!
De andere fondantsoorten zijn een heeeeeel stuk lekkerder!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

Ik gebruik altijd Pettinice van Bakels en die ruikt en smaakt over het algemeen altijd prima. Maar heel soms zit er een emmer/verpakking tussen die heel azijnig/zuur ruikt en smaakt. Echt heeeeeel vies   :(

"Ik maak nou eenmaal graag strikken" 
Groetjes, KARIN  www.taartvankarin.nl

5

Kaatje E. schreef:

Ik gebruik altijd Pettinice van Bakels en die ruikt en smaakt over het algemeen altijd prima. Maar heel soms zit er een emmer/verpakking tussen die heel azijnig/zuur ruikt en smaakt. Echt heeeeeel vies   :(

Kaatje,

mag je hem dan omruilen in zo'n geval?

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

6

:Y Ik heb toen van degene waar ik het gekocht had wel een nieuwe emmer gehad, maar de leverancier zei dat er niets mee aan de hand was en dat je het gewoon kan gebruiken. Nou dat moeten ze dan zelf maar doen want het is echt niet te pruimen.

"Ik maak nou eenmaal graag strikken" 
Groetjes, KARIN  www.taartvankarin.nl

7

tom poes schreef:

De regalice is gewoon VIES, althans dat vind ik dan... Het ruikt vies, het smaakt vies, zelfs als je maar een heel klein beetje door marsepein mengt (dat was mijn strategie om het toch op te krijgen) dat proef ik het er nog 'doorheen'!
De andere fondantsoorten zijn een heeeeeel stuk lekkerder!

Smaken verschillen dus heel erg!
Het ruikt even vies..maar dat trekt weg,
en dan is het gewoon goed te eten..

Maar als je meer van marsepein houd,
dan houd het iid op!

8

Gelukkig dat jullie het over het algemeen ook vies vinden, dan weet ik dat ik voortaan gewoon weer marshmellowfondant ga maken ;) dat smaakt tenminste gewoon naar marshmellows :D

9

Dat is dus ook de rede dat ik uitsluitend mmf gebruik.
Zo gemaakt en lekker.
Kilo's zijn er ondertussen door mijn handen gegaan,
heb er spierballen van gekregen :lol:

Groetjes Lupe Foto's http://lupe.haaralbum.nl/
WINKEL/WORKSHOPS/ZOETERMEERhttp://www.taartencentrum.nl/

10

paloma schreef:

heb er spierballen van gekregen :lol:

En wat voor spierballen...geen gehaktballen...maar echte tennisballen :lol:  ;)

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

11

ik had laatst in een winkel in leiden een soort fondant van stadler ofzo (waarvan ze in de webshop ook de verstelbare bakrand hebben) gekocht, en die was echt smerig!

die rook vies, smaakte echt vies (echt vies als in, toen ik een stukje in mijn mond stopte wilde ik het uitspugen) en was ook nog duur.

die doe ik dus nooit meer, ik vond pettinice echt heerlijk, regalice nog nooit geprobeerd...

12

regalice verkopen ze volgens mij in de webshop als de kant en klare gekleurde fondant. ik heb dinsdag even mogen ruiken van ammie.. maar vond het ook stinken.
ballina is wel lekker, en marsepein natuurlijk. maar smaken verschillen hoor!

13

chantal1980 schreef:

regalice verkopen ze volgens mij in de webshop als de kant en klare gekleurde fondant. ik heb dinsdag even mogen ruiken van ammie.. maar vond het ook stinken.
ballina is wel lekker, en marsepein natuurlijk. maar smaken verschillen hoor!

Ik heb even gekeken en ik heb inderdaad Regalice. Ik ga volgende keer dan maar Ballina probren, want kant en klare fondant is toch wel makkelijker dan MMF ;)