Onderwerp: Hoe lang kan je een cupcake bewaren? Help!
Heb al wat rondgezocht op deze vraag maar nog niet echt een bevredigend antwoord kunnen vinden. Ik ben druk bezig met de voorbereidingen voor een Bumba-taart (+meptaart+cupcakes) voor 10 augustus. Dus alvast boetseersels, plaatjes, letters e.d. maken. Maar het wil niet lekker lukken. Moest Bumba al een keer overmaken en vandaag had ik een zeehond op zo'n ronde verhoging gemaakt.
Verhoging zakte in (was helemaal van mmf en het weer werkt niet mee) en m'n man vond de zeehond niet mooi genoeg. Kon dus alles weer slopen.
Maar nu komt mijn probleem. In mijn frustratie heb ik net een cupcake uit de vriezer gehaald en die, bekleed met fondant, gebruikt als verhoging. Leek me beter qua stevigheid en je hebt meteen de goede vorm.
Alleen toen dat ding klaar was bedacht ik opeens dat dit misschien niet zo goed houdbaar is tot 10 aug. Kon mezelf wel voor m'n kop slaan!
Hoe moet ik dit nu in hemelsnaam gaan oplossen? Heb weinig zin om weer opnieuw te moeten beginnen, die opdracht zit me inmiddels erg hoog, maar hoe lang kan je zo'n cupcake goed houden? Hij is gevuld met een kloddertje viervruchtenjam (standaard bij mij) en dus bekleed met mmf en gewone fondant.