1

Onderwerp: Een zeemeermin aan het strand.

Mijn oudste dochter werd afgelopen vrijdag 6 jaar. Dus dit heb ik als reden opgepakt om mezelf eens lekker uit te leven met de taart. Ze wilde een meermin.

Helaas was mijn bestelling van de webshop met fondant ed op donderdag nog niet binnen, dus ik moest behoorlijk improviseren. Zelf fondant gemaakt. Eerst met bakkerspoedersuiker en golden syrop enzo. Lukte wel goed, maar bij het uitrollen was dat echt niet meer te doen. Bleef of te droog of te plakkerig.

Heb ik het strandje mee bekleed, want dat zou toch bedekt worden. Vervolgens met marsmellowfluff aan de slag, mengen met poedersuiker. Nou in 1 woord GEWELDIG. Helemaal lekker soepel, en rekbaar. Aha, vandaar die glycerine... want die had ik dus niet in huis.

Ik had de staart eerst van marsepein gemaakt, nou het zag er prachtig uit (want ik wilde die glibberige glans) maar het droop na een uur gewoon van de benen af en het werd ook niet hard. Shit wat nu ? Weer fondant gemaakt. Had nog een restje van het marsmellowfondant en deed dat er nu bij, net zo lang puzzelen tot ik voldoende had en daar heb ik toen de staart mee gemaakt.

Wij hebben zelf een sluierstaartvis in de vijver en mijn dochter was heel duidelijk: Zo moest die staart dus zijn. Ok

Niet denken, maar durven !

2

Re: Een zeemeermin aan het strand.

Wat een ellende, maar ik vind de taart wel heel leuk geworden hoor! DIe staart vind ik ook heel geslaagd zo eigenlijk!

3

Leuk gedaan!

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

4

Wat een verhaal :) Ik vind dat je het heel leuk opgelost hebt!

5

Wow ik vindt het heel erg leuk geworden! Kan helemaal niks zien aan de hindernissen die je hebt gehad.

Groetjes Tweety!

6

Hij is toch harstikke leuk geworden zo! En een leuke oplossing zo met dat snoep en het zeebanket, past er precies bij :Y

7

Toch nog een geslaagde taart ondanks alle belemmeringen!!

Gefeliciteerd nog met je dochter!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

8

Wauw, wat een creatieve oplossingen allemaal!
En ik vind het een hartstikke leuke taart!
De zeemeermin heeft een mooie staart zo.