1 Laatst bewerkt door manika (23-07-2008 17:34)

Onderwerp: Barbie taart voor mijn buurvrouw.Niet tevreden over de kleur paars :(

Hoi,

Mijn buurvrouw ,is ook een vriendin van me en is morgen jarig. We doen nooit cadeautjes voor elkaar omdat we altijd blut zijn :lol: Wel houden we etentje bij iemand of borrel :D Maar ik zei tegen der : je krijgt een taart inplaats van borrel of etentje.Erg druk en zij ook.

Ik wist dat ze de barbie taart erg leuk vond.Dus vandaar dat ik hem heb gemaakt.Alle kleuren zijn haar lievelings kleuren.

Overigens ben ik niet tevreden met de basis kleur paars.Ik heb tijdje terug van Wilton groot potje gekocht want mijn kleine potje was.Maar vind het net grijs :( Dat kleine potje was veel mooier kleur paars dan wat er nu in dat grote potje zit.

Hebben jullie dat ook ? Mijn buuf...zag wel dat het paars was hoor, maar ik heb die kleur gewoon mooier gezien ;) De foto is vanochtend genomen vond ik het net grijs.

Voor Koenie de taart is gevuld met 5 lagen champange creme met frambozen erdoor en afgesmeert met botercreme (stevige) en beetje frambozen vocht :D

De buuf vond hem erg leuk...ze was er stil van. En ik vind de plungers erg leuk om te gebruiken :D

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZQQXOJVS.jpg

ps....deze barbie heeft geen aanrijding gehad :lol:

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

2

Re: Barbie taart voor mijn buurvrouw.Niet tevreden over de kleur paars :(

Leuke taart! Inderdaad een beetje jammer dat de paars zo grijs lijkt... Helpt een beetje rood erdoor misschien? (de volgende keer ;) ) Leuk onderbord ook! :)

3

Hij is gaaf Maan enne leuk he die patchwork cutters!!!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

4

het is wel donker maar het is paars. Ik kan er geen grijs in zien, nog niet met de slechtste wil van de wereld.  Ik vind het erg goed gelukt.

grtz Elly

Hoi Manika,

Ik begrijp precies wat je bedoelt! Ik heb hetzelfde eens gehad toen ik een knalpaarse bruidstaart moest maken, en dat werd hetzelfde donkerpaars, te somber dus. Inge van de "heb"shop vertelde me toen dat er een verschil zit tussen de Amerikaanse kleurstof van Wilton(in het kleine potje) en de Europese grote navulling. Ik heb toen het paasduo kleursetje gekocht, daar zat geel en paars in, en dat was precies de goede, felle kleur paars. Maar ja, daar heb je nu niets meer natuurlijk?!
Maar begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind je Barbie erg leuk en aan de reactie van je buurvrouw zul je wel merken, dat we zelf altijd veel kritischer zijn dan anderen. De vlinders maken het toch een heel vrolijk en kleurrijk geheel!
Groetjes,
Nicole uit Haarlem.

De rest van mijn taarten vind je in:
http://www.mijnalbum.nl/Album=SQ3Q8HOR Veel kijkplezier!!

6

Nicole den B. schreef:

Hoi Manika,

Ik begrijp precies wat je bedoelt! Ik heb hetzelfde eens gehad toen ik een knalpaarse bruidstaart moest maken, en dat werd hetzelfde donkerpaars, te somber dus. Inge van de "heb"shop vertelde me toen dat er een verschil zit tussen de Amerikaanse kleurstof van Wilton(in het kleine potje) en de Europese grote navulling. Ik heb toen het paasduo kleursetje gekocht, daar zat geel en paars in, en dat was precies de goede, felle kleur paars. Maar ja, daar heb je nu niets meer natuurlijk?!
Maar begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind je Barbie erg leuk en aan de reactie van je buurvrouw zul je wel merken, dat we zelf altijd veel kritischer zijn dan anderen. De vlinders maken het toch een heel vrolijk en kleurrijk geheel!
Groetjes,
Nicole uit Haarlem.

Dat had ik dus eerder moeten weten :( Ik had al witte fondant erdoor heen gedaan maar lukte niet. Ik had de web nog niet gemaild maar kreeg inderdaad ook zo'n vermoeden dat het 2 producties zijn.Erg jammer.Daar kan de webshop niks aan doen. Volgende keer geel erbij doen :D

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

7

toch heel mooi ondanks dat je niet zo tevreden was over de kleur. Heel leuk vind ik dat bovenlijfje van vlinders, goed bedacht!

De bruidstaart destijds was nogal een forse, dus ik heb toen 2 paasduo(geel/paars) doosjes gekocht. Mocht je dus nog geel nodig hebben...ik stik erin, hahahaha!! :D
Groetjes,
Nicole

De rest van mijn taarten vind je in:
http://www.mijnalbum.nl/Album=SQ3Q8HOR Veel kijkplezier!!

Toch nog harstikke leuk geworden,alleen jammer van de kleur!!Lijkt inderdaad niet echt op paars!Ik heb zelf de violet van Wilton en die is echt mooi paars,meer lila zeg maar,kun je ook altijd nog eens proberen!!

10

Hij is toch harstikke leuk geworden :Y
En je bovenlijjfe is heel leuk bedacht!

11

Echt niet paars :nooo
Maar wel leuk! :thumb:

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

12

ik vind haar leuk. Je lijfje vind ik heel goed gevonden. Zal mijn dochter zeker ook mooi vinden

13

Oh, ja!! :Y Ze is echt heel leuk, Manika!! :thumb:
Ik vind de kleur wel erg mooi hoor! Zeker met die andere kleur vlinders erop! :)
Ik had laatst ook paars van de bakker nota bene en dat was (ook) net grijs...:S

14

Mooie dame Manika...die vlinders zijn lief...en leuk om d'r lijfje met een vlinder te bedekken ;)

Paars??? :think:

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

15

:lol:  :lol:  :lol:

;)

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

16

Leuk gedaan en de bovenlijf vind ik ook helemaal geweldig!! Die ga ik zeker onthouden ;)

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl

17

Inderdaad een donkere paars, maar lelijk vind ik hem niet hoor! Ik vind het topje (de vlinder) erg leuk!

18

Do schreef:

:lol:  :lol:  :lol:

;)

Flauw hoor ;)

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

19

Geweldig bedacht om het lijfje met een vlinder te bekleden.. Vind het echt super. Hele mooie dame..

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

20

Ik vind je ontwerp erg mooi, Manika!

Ben het wel een beetje eens dat het paars een beetje 'apart' is geworden, maar als je niet weet dat het paars is denk je goh, wat een bijzondere kleur!

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

21

Hoi Manika,
Ik vind haar mooi geworden en wat origneel zo dat lijfje! Enne...5 lagen...hmmmm lekker hoor!

22

je plungers zijn erg leuk :D en ik vind het lijfje heel mooi, en de kleur paars ook wel okay :D en ik heb je topic omhooggehaald :P

23

leuk, die vlindertop!

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.