Onderwerp: Goed idee...?
Zaterdag moet ik een verjaardagstaart afhebben. Ik wilde een hoge taart maken dus heb ik 2 bodems gebakken van 26 cm doosnede. Zonder vulling en fondant zijn de kapsels 7 cm elk hoog. ik stapel ze op elkaar en bij elkaar moet het dan zo'n 20 cm worden.
Maar... de taart is voor 26 personen. Een 26 cm taart is volgens de schema's voor ongeveer 20 pers. Dus heb ik te weinig tenzij je smalle stukken snijd. Omdat het kapsel hoog is heb je toch genoeg taart op je bordje denk ik, of niet?
Een ander idee is om tussen de twee taarten een taartkarton te leggen, dan heb je ruim voldoende taart omdat je dan gewoon twee taarten hebt. Alleen is de onderste taart dan alleen aan de zijkant met fondant bekleed, lijkt me erg kaal.
Kan ik dan evt. de bovenkant van de onderste taart bekleden met fondant, dan een taartkarton erop, dan het tweede kapsel, en daarna helemaal bekleden? Gaat de fondant in de taart dan niet aan het karton plakken of ernaar smaken?
In principe is het gewoon als bij een stapeltaart maar nu wordt het karton ingesloten dus ben ik een beet je aan het twijfelen gegaan.
Iemand een idee, als je het verhaal al snapt, ik moest het nog 3x lezen ?