Onderwerp: Marsepein of Fondant?
Wat vinden jullie fijner, Marsepein of Fondant? Ik wil producten gaan bestellen, maar weet niet welke.
benthe
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Marsepein of Fondant?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Wat vinden jullie fijner, Marsepein of Fondant? Ik wil producten gaan bestellen, maar weet niet welke.
benthe
als je even met de zoekfunctie zoekt dan vind je genoeg topic's erover,
en je krijgt net zoveel meningen...!
Dus gewoon een keuze maken en uitproberen!
ik ga voor de fondant of marsmallowfondant omdat mijn dochters allergisch zijn voor noten- amandel in dit geval met de marsepein...
Nogmaals...iedereen zal haar keuze geven,
maar het is echt helemaal aan jou!
Ik vind marsepein het lekkerst, fondant het fijnst werken en MMF is het goedkoopst. Heb dus alles in huis, ligt er ook maar net aan voor wie het taartje is en wat die persoon het lekkerst vind.
Ligt eraan wie je het vraagt. Ik zweer bij fondant, Carin bij marsepein en daar kunnen we veel en vaak over bekvechten.
Probeer ze alletwee eens uit zou ik zeggen.
Hoi,
Ik vind marsepein prettiger om te werken, maar fondant is weer lekkerder!
Ik vind fondant sneller scheuren dan marsepein, maar ja wie ben ik??
Ik vind fondant echt niet lekker en marsepein weer wel.
Heb nu 2 taartjes bekleed en vond het met marsepein veel makkelijker gaan.
ik ga ook voor de marsepein
Inderdaad al veel topics over geweest maar ik antwoord je toch. Ik ben van de marsepein, vind het lekker, lekker werken en krijg alleen maar lovende woorden over mijn taarten. Fondant, vind het niet om de eten, mijn kinderen gaan er van kokhalzen, maar vind het prachtig staan om een taart, kleuren zijn zachter, zeker voor pasteltinten, maar vind het een crime om mee te werken.
Ik zou zeggen, allebei een keer proberen en je eigen mening vormen, want van hier krijg je verschillende meningen!
Rolfondant vind ik lekkerder, fijner werken en mooier, hoewel dat allemaal wel afhangt van welke rolfondant je gebruikt. Er zijn ondertussen zoveel merken en soorten... Marsepein werk wel makkelijker omdat het stugger is en minder rekt. Ik werk zelf het liefst met fondant, mooier resultaat, maar tijdens mijn workshops laat ik vnl. marsepein gebruiken.
Ik ga zeker voor de marsepein.. Veel lekkerder en fijner werken. Fondant wordt sneller hard en scheurt sneller en vind de geur en smaak niet lekker!
Ik gebruik de ene keer marsepein en de andere keer fondant om een taart te bekleden,
ze vinden het hier allemaal even lekker ( als het maar zoet is ),
Voor een taart te bekleden vindt ik fondant iets mooier, vaak wel iets lastiger qua gebruik, het is iets 'slapper' dan marsepein.
Maar als je een plaatje wilt puzzelen dan is fondant een crime ( vind ik dan) daar gebruik ik altijd marsepein voor, behalve witte gedeeltes dat is dan wel weer fondant.
Gr Martine
Ik ben juist van de combinatie, voor het bekleden van bruidstaarten staat het juist weer mooi om die gebroken witte kleur van Marsepein te nemen voor de bekleding, en de Fondant voor roosjes, zwaantjes en vlinders.
Ik zweer bij fondant, Carin bij marsepein en daar kunnen we veel en vaak over bekvechten.
De enige manier is: allebei bestellen en uitproberen.
Ik bekleed ook altijd met marsepein. Ik gebruik wel fondant om bloemetjes en zo uit te steken, maar niet voor de bekleding.
Dit topic vroeg ik me een tijdje geleden ook al af. Toen heb ik uit de antwoorden begrepen dat je fondant en marsepein ook kunt mixen tot een geheel. Maar hier lees ik er niets over, heb ik het destijds verkeerd begrepen en ben ik nu mijn taartklantjes aan het vergiftigen ?
dan ben je echt een keukenheks!!! whahahaha!!
Nou ik heb ook vaak zat fondant en marsepein lopen mengen, en ook op workshop bij Inge, dus ik denk dat er niets mis mee is anders had ze er vast wel wat van gezegd!
Nee je hoeft je inderdaad geen zorgen te maken hoor Deysi, wat jij maakt noemen we hier 'marsefond' en daarmee combineer je de eigenschappen van marsepein en fondant. Je klantjes zullen dat zonder problemen overleven hoor
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Marsepein of Fondant?