1

Onderwerp: Probleem met botercreme na invriezen

Hallo Meiden,

Ik heb het volgende probleem gisteren gehad.
Ik had laatst heerlijk  mocca-botercreme gemaakt en omdat er wat over was heb ik deze ingevroren.zonde om weg te gooien toch?
De botercreme heb ik toen gemaakt van boter,bastersuiker en hele sterke koffie.
Ik had ook de mix van de webshop aangemaakt maar toen ik de boter,koffie en suiker al onder elkaar had staan zag ik dat ik de mix vergeten was.De creme was al heerlijk maar besloot toch ook nog 2 flinke lepels van de reeds aangemaakte mix erbij te doen.Wat was die moccacreme heeeeeeerlijk zeg :D

Nu wilde ik gisteren CC's maken en wilde ze vullen met de moccacreme die ik in de diepvries had liggen.Na het ontdooien........wist ik hier van het forum,dat je de creme nog even goed moet doorkloppen.Zo gezegd...... zo gedaan.

Tot mijn stomme verbazing zag ik later dat de creme wat klonterig bleef maar dacht....ach dat mag de smaak niet drukken :lol:
Maar na een tijdje ging zich steeds meer de koffie van de boter scheiden.Geen gezicht dus! en ook erg waterig.

Weten jullie hoe dit nu kan?? Want het is wel jammer als ik geen creme meer in kan vriezen.Ligt dat nu eraan dat ik sterke koffie gebruikt heb ipv aroma? :S

Groetjes Angelique

2

Re: Probleem met botercreme na invriezen

in de keukenrobot en flink laten kloppen.  Je kan hem ook heel even in de microgolf iets warmer maken en dat komt zeker nog goed :cool:

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

Ik heb het nog nooit met koffie gemaakt maar ik heb ook wel eens gehad dat de botercreme ging schiften na het invriezen. Wat toen hielp wat heel goed kloppen en een paar schilfertjes koude boter toevoegen. Dan gewoon op de hoogste stand mixen tot het weer goedkomt. Deze tip had ik al eens van het forum gehaald en bij mij werkte dat dus goed. Misschien in dit geval ook? Succes!
Groetjes, Monique

4

Dit ga ik in ieder geval de volgende keer proberen.Ik had deze partij weggekieperd en snel nieuwe gemaakt.Ook hier bleef een beetje over.............dus weer vol goeie moed in de vriezer gestopt :lol:

Nu maar hopen dat het de volgende keer goed komt. :D Gewoon stug doorkloppen :lol:

Groetjes Angelique

5

H

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

6

wat idd ook helpt is eventjes kort verwarmen in de magnetron zodat het een heel klein beetje smelt, dan goed mixen, komt het weer helemaal goed!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

7

op een high-tea cursus die ik vorig jaar bij 2 patissiers heb gevolgd, heb ik een hele nuttige tip gekregen die je kunt gebruiken als je mix gaat schiften. Zij gebruiken tijdens het mixen altijd een warme f

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

8

ik doe altijd inderdaad mixen en dan schilfertjes koude boter erbij. Dat werkt prima

9

kokkie schreef:

wat idd ook helpt is eventjes kort verwarmen in de magnetron zodat het een heel klein beetje smelt, dan goed mixen, komt het weer helemaal goed!

Ik haalde vandaag dus ook botercreme uit de vriezen en snif snif, inderdaad het zag er niet uit. Dus deze tip erbij gehaald en joeepieee het werkte; iets verwarmd en heel goed mixen daarna loste al veel op. Toen nog beetje koude boter erbij en weer mixen en voila; weer mooie gladde botercr

Groetjes Rineke

10

Ik doe nooit verwarmen, of koude boter erbij. Gewoon h

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

11

Gebruiken jullie dan botercreme van mix? Ik vries altijd m'n botercreme in en heb nooit dat het schilfert of waterig wordt ofzo.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

12

In de moccacreme waar ik het probleem mee had zat inderdaad botercreme mix..........maar niet de hele hoeveelheid mix want ik was het vergeten :D
Ik had er 2 flinke lepels bij gedaan.

Groetjes Angelique