Onderwerp: Probleem met botercreme na invriezen
Hallo Meiden,
Ik heb het volgende probleem gisteren gehad.
Ik had laatst heerlijk mocca-botercreme gemaakt en omdat er wat over was heb ik deze ingevroren.zonde om weg te gooien toch?
De botercreme heb ik toen gemaakt van boter,bastersuiker en hele sterke koffie.
Ik had ook de mix van de webshop aangemaakt maar toen ik de boter,koffie en suiker al onder elkaar had staan zag ik dat ik de mix vergeten was.De creme was al heerlijk maar besloot toch ook nog 2 flinke lepels van de reeds aangemaakte mix erbij te doen.Wat was die moccacreme heeeeeeerlijk zeg
Nu wilde ik gisteren CC's maken en wilde ze vullen met de moccacreme die ik in de diepvries had liggen.Na het ontdooien........wist ik hier van het forum,dat je de creme nog even goed moet doorkloppen.Zo gezegd...... zo gedaan.
Tot mijn stomme verbazing zag ik later dat de creme wat klonterig bleef maar dacht....ach dat mag de smaak niet drukken
Maar na een tijdje ging zich steeds meer de koffie van de boter scheiden.Geen gezicht dus! en ook erg waterig.
Weten jullie hoe dit nu kan?? Want het is wel jammer als ik geen creme meer in kan vriezen.Ligt dat nu eraan dat ik sterke koffie gebruikt heb ipv aroma?