1

Onderwerp: Advies nodig voor groot (?) project

Zoals jullie (misschien) wel weten, ben ik pas net begonnen met de taart berslaving, maar ik heb nu al een groot (voor mij in ieder geval) project op me genomen. M'n moeder viert morgen haar verjaardag en er komen minstens 70 gasten... daar ga ik dus voor taarten bakken...

Ik ga maken:
- een stapelchococake, gevuld met pure genache afgesmeerd met witte genache en gedecoreerd met witte choco en zomerfruit (frambozen, aardbeien, rode bessen, etc)
- een biscuit gevuld met lemon curd, mona citroenkwarktaarttoetje, afgesmeerd met citroen botercreme, gedecoreerd met fondant en strik van fondant met tylose
- nog een biscuit waarvan ik de vulling nog niet weet (iemand tips?? moet erg makkelijk te maken zijn ivm tijd) bekleed met fondant en gedecoreerd met marsepeinen figuren/roosjes
- schuimtaart gevuld met frambozenslagroom

Maar ik hoop dat jullie me advies kunnen geven:
- hoe bewaar ik de taarten? Wat moet in de koelkast en wat mag er buiten?
- kan ik al vullen? Ook de genache?
- kan ik de fondant er nu al overheen doen en hoe bewaar ik de taart dan als de decoraties erop zitten? (verpakken maakt de deco stuk vrees ik)

Hebben jullie nog tips waar ik niet aan gedacht heb??

Alvast bedankt voor het lezen en evenuteel meedenken...

(ps: wat is rode bessengelei? waar haal ik dat of hoe maak je dat :s help)

2

Re: Advies nodig voor groot (?) project

Ga je nu pas beginnen voor morgen????
De taarten zonder slagroom en andere bedervelijke vullingen hoeven niet in de koelkast degene die hier wel mee gevult zijn moeten wel in de koelkast.
Het kan zijn dat je taarten een beetje gaan zweten (vochtig uitzien) als je ze er uit haalt maar dit droogt weer op.
Je kunt ze echt nu wel maken en ik zou de decoratie los meenemen en er bij je moeder terplekke opzetten vergeet dan niet eventueel gereedschap dat je hier voor nodig hebt!

Succes !
Ik ben benieuwd naar het resultaat!

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

3

Re: Advies nodig voor groot (?) project

Charissa23 schreef:

Ga je nu pas beginnen voor morgen????

Neeeee, dat zou wel errruuggg laat zijn vrees ik ;)
Alles is gebakken, groot deel decoratie is klaar, vulling klaar, valt nog te overzien dus.. hoop ik ;)
Bedankt voor je reactie! En resultaat komt op de foto langs zaterdag denk ik...