kwebbeltje schreef:nee natuurlijk vind ik dat niet erg. in tegendeel, daar leren we toch alleen maar van? ik probeer het ook steeds dikker uit te rollen. maar dit was ook heel grote lap (taart was goor en ook erg hoog) dus bij het over de taart leggen moest ik best wel opschieten want ik voelde hem gewoon een soort van uitrekken zeg maar. liever zou ik ook iets dikker willen. lukt mij tot nu toe ook niet helaas. idd de botercreme iets dikker is misschien raadzaam. de botercreme iets dikker maken met meer poedersuiker? zou dat nog een optie zijn? ik heb ongeveer 1 deel roomboter op 1,5 deel poedersuiker....
Oh gelukkig! Ik dacht al dat ik een keer had gelezen dat je voor eerlijkheid en 'tips' was 
Het weer is wel licht rampzalig met slappe en uitrekkende fondant ja... Gebruik je Bakels (PettinIce)? Want die werkt nog altijd wel het prettigst, vind ik dan. Ik gebruik botercreme gewoon 1 op 1, met dit weer inderdaad ietsje meer poedersuiker, maar anders wordt het wel erg smerig, dus liever niet meer, werkt wel beter.
Wat wel helpt is de botercreme erop smeren, in de koelkast (mag best even hoor), dan weer bijsmeren, koelkast... Dan blijft het tenminste zitten, het lukt bij mij nooit in een keer goed...
Maar wat ik al zei: ik heb het zelf ook, dus misschien ben ik niet de geschikte persoon om tips te geven hier
Ik denk elke keer als het erop zit: sjit, had het dikker moeten rollen!
Donkere kleuren gebruiken, dat helpt! 
Hoe heb je dat supercoole randje trouwens gemaakt? Herken ik daar een Cuttlebug-matje in? Of heb je een ander geheim 
Mijn website:
Presentaart