1 Laatst bewerkt door kwebbeltje (10-07-2008 19:54)

Onderwerp: eerste bruidstaartopdracht is een feit.

pfewwwwww. ik was echt nerveus. het is niet voor een echte bruiloft maar zou zou het er wel uit moeten zien. het is voor het 25 jarig huwelijksfeest van de ouders van mijn collega (die m ij ook vroeg voor de echte bruiloft voor haar zus, wat ik dus niet alleen aandurf, ikkie wil mij daarbij helpen. ik heb nog niet gehoord of dat doorgaat).

al met al ben ik er best trots op ook al is het geen prettig weer voor fondant merkte ik al. ben benieuwd wat jullie ervan vinden. gevuld met onderlaag roze vanillecreme en bovenlaag aarbeienvlaaivulling.

http://85.17.225.40/292250001-292300000/292277701-292277800/292277742_5_6rW3.jpeg

http://85.17.225.53/292550001-292600000/292579901-292580000/292579975_5_Z1K7.jpeg

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

2

Re: eerste bruidstaartopdracht is een feit.

hij is erg mooi geworden

het leven is een groot feest,je moet alleen zelf de slingers ophangen            /

3 Laatst bewerkt door leintje (10-07-2008 20:14)

Heeeeel mooi en zo strak!
Eigenlijk onzin om je druk te maken want je maakt hele mooie taarten maar ik begrijp wat je bedoelt!

Maar iig succes deze ziet er mooi uit en heel chique...

Wauw wat een mooie strakke taart!!!

Don't worry hij's echt heel mooi hoor!

succes met de bruidstaart

Groetjes, Mireille

:)

LET'S MAKE CAKES, NOT WAR!
http://www.mijnalbum.nl/Album=K4HUVYIU

6

meid, hij is prachtig!!!

leuk gefotografeerd ook!

7

Hele mooie stijlvolle taart!!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

8

mooi hoor wees er maar trotsop

9

Die ziet er toch heel sjiek uit. Dat randje is ook schitterend.

10

inderdaad erg chique :)

leuk gedaan hoor :)

11

Nou dit is een hele mooie taart.
En een bruidstaart kun je zeker maken als je dit ook kan!!!

12

Mooi :Y Superchique :thumb: Vind die kleuren ook helemaal top

Alleen... Ik zie dat je fondant een beetje doorschijnt, en dat heb ik ook altijd. Ik rol nooit dik uit, dat lukt me ook gewoon niet (als ik van mezelf dik uit 'moet' rollen wordt het toch nog dun), maar dat helpt wel (schijnt ;)), of je moet heel dik met botercreme aan de slag maar dat wordt toch niets zo in de zomer vrees ik ;) Hoop dat je het niet erg vindt dat ik het zeg? :O

Maar vind hem er prachtig uit zien hoor, absoluut! En je hoeft niet te twijfelen aan jezelf! :nooo Kom maar op met die bruidstaart-opdrachten! :D

Mijn website: Presentaart

13 Laatst bewerkt door kwebbeltje (10-07-2008 17:53)

nee natuurlijk vind ik dat niet erg. in tegendeel, daar leren we toch alleen maar van? ik probeer het ook steeds dikker uit te rollen. maar dit was ook heel grote lap (taart was goor en ook erg hoog) dus bij het over de taart leggen moest ik best wel opschieten want ik voelde hem gewoon een soort van uitrekken zeg maar. liever zou ik ook iets dikker willen. lukt mij tot nu toe ook niet helaas. idd de botercreme iets dikker is misschien raadzaam. de botercreme iets dikker maken met meer poedersuiker? zou dat nog een optie zijn? ik heb ongeveer 1 deel roomboter op 1,5 deel poedersuiker....

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

14

Erg leuk geworden mooi hoor!
Ik kan me voorstellen dat je nerveus was maar je bent goed geslaagt!

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

15

Prachtige taart! Je hebt geen reden om onzeker te zijn hoor!

16

Kwebbel...je hebt een prachtige taart geleverd hoor...dus die bruidstaart komt echt wel goed...het word vast een schitterend exemplaar ;)

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

17

kwebbeltje schreef:

nee natuurlijk vind ik dat niet erg. in tegendeel, daar leren we toch alleen maar van? ik probeer het ook steeds dikker uit te rollen. maar dit was ook heel grote lap (taart was goor en ook erg hoog) dus bij het over de taart leggen moest ik best wel opschieten want ik voelde hem gewoon een soort van uitrekken zeg maar. liever zou ik ook iets dikker willen. lukt mij tot nu toe ook niet helaas. idd de botercreme iets dikker is misschien raadzaam. de botercreme iets dikker maken met meer poedersuiker? zou dat nog een optie zijn? ik heb ongeveer 1 deel roomboter op 1,5 deel poedersuiker....

Oh gelukkig! Ik dacht al dat ik een keer had gelezen dat je voor eerlijkheid en 'tips' was :D

Het weer is wel licht rampzalig met slappe en uitrekkende fondant ja... Gebruik je Bakels (PettinIce)? Want die werkt nog altijd wel het prettigst, vind ik dan. Ik gebruik botercreme gewoon 1 op 1, met dit weer inderdaad ietsje meer poedersuiker, maar anders wordt het wel erg smerig, dus liever niet meer, werkt wel beter.
Wat wel helpt is de botercreme erop smeren, in de koelkast (mag best even hoor), dan weer bijsmeren, koelkast... Dan blijft het tenminste zitten, het lukt bij mij nooit in een keer goed...

Maar wat ik al zei: ik heb het zelf ook, dus misschien ben ik niet de geschikte persoon om tips te geven hier ;) Ik denk elke keer als het erop zit: sjit, had het dikker moeten rollen! :S Donkere kleuren gebruiken, dat helpt! ;)

Hoe heb je dat supercoole randje trouwens gemaakt? Herken ik daar een Cuttlebug-matje in? Of heb je een ander geheim ;)

Mijn website: Presentaart

18

dat supercoole randje ;) heb ik gemaakt met de ribboncutter uit de webshop. en het bloemetjes effect met een stempel welke ik bij het kruidvat had gehaald. 1 van mijn tips bij decoratie van een tijdje terug. zijn doorzichtige stempels zodat je precies kunt zien waar je stempelt. en ik heb tussendoor maar 1 x in de koelkast gedaan, had wel iets vaker en langer gemogen denk ik. geduld is in mijn genen niet aanwezig helaas. zal het de volgende keer toch moeten doen. dank je wel voor de tips. en ja, tips en commentaar zijn altijd welkom!!! graag zelfs ;)

19

Mooihooi!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

20

Echt een hele strakke taart! Dat doorschijnen zie ik nu ook en ik herken het probleem. Bij een gele belle die ik ga plaatsen als ik weer weet hoe dat moet, hetzelfde probleem. Drie keer koelkast en bijsmeren en nog doorschijnen! Volgende keer eerst een witte onderlaag eronder? Ook een keer ergens gelezen, Dat zou bij jou dan twee lagen wit betekenen...
Maar goed als ik jou was zou ik gewoon lekker bruidstaarten gaan bakken en stapelen en decoreren want jeetje wat is deze mmooi!

lekker duurt het langst!

21

Stijlvol is de enige juiste benaming voor deze taart. En wat een schitterende kleur heb je gebruikt voor de rozen. Welke kleurstof heb je hiervoor gebruikt?

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

22

Jeetje die is mooi, dit bewijst wel dat je klaar ben voor het grote werk!

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007

23

Ik vind het een plaatje,heel mooi gedaan,blijft lastig met dit weer.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

24

Dit is toch mooi?
Je kan die bruidstaart ook wel aan hoor!!!!!

Maar zou het stiekem toch wel leuk vinden als ik je mag helpen :)

cateren is ook gebakjes maken :)

25

Zeer stijlvol!

De Taartatelier en workshopruimte in Deventer, Zutphen, Apeldoorn en Raalte (Lettele, spanjaardsdijk 92B). http://www.zoetenzodeventer.nl. en  https://www.facebook.com/ZoetenZoDeventer