Onderwerp: Alle taarten worden bol.....
Ik heb bijna altijd dat alle taartjes van de bovenkant bol worden en niet mooi plat.
Waar kan dat aan liggen??
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Alle taarten worden bol.....
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik heb bijna altijd dat alle taartjes van de bovenkant bol worden en niet mooi plat.
Waar kan dat aan liggen??
Heb ik ook aaaaltijd last van. Ze rijzen altijd enorm, kuiltje in het midden zou moeten werken maar werkt ook niet altijd even goed...
Na het bakken gelijk uit de vorm op zijn kop op de taartbodem, en rustig laten afkoelen en zakken... Dan heb je iig een platte bovenkant, En onderaan werk ik het meestal gladjes af met een sierrandje... zie je er nix meer van...
Andere tips zijn ook welkom bij mij hoor?
bij mij zijn de taarten ook altijd erg bol, maar ik draai de taart altijd om, dus de onderkant word mijn mooie rechte strakke bovenkant om te bekleden.
De temperatuur tijdens het bakken op laten lopen met 15 minuten.
Beginnen met 150 graden en zo langzaam omhoog.
Deze tip heb ik hier ergens vandaan gehaald toen ik met hetzelfde probleem zat, nu bak ik ook mooie rechte taarten en hoef niet meer zoveel kapsel weg te gooien.
Of even een plank erbovenop als ze uit de over komen , helpt ook goed
bovenkant wordt onderkant toch?
ff storten op gelijke ondergrond
in mijn geval rooster met theedoek
ik bak ze idd ook altijd zoveel min op 150 - 160 - 175, maar nog steeds bolle toetjes
Ja bij mij ook maar als ik hem daarna direkt omdraai wordt ie vaak al wat platter, nu doe ik de tip van Kaatje E., de bolling eraf snijden en daarna natuurlijk omdraaien, je krijgt dan een superstrakke zijkant (die niet naar binnenloopt van onder) en dat is heeeeel strak te bekleden!! Kijk maar naar Ka haar taarten! :-D
ik snij ook altijd de bolling er af,hij bolt niet super, maar je kan hem idd echt superstrak bekleden als je de bolling er af snijd en daarna de taart omkeert!
Ja bij mij ook maar als ik hem daarna direkt omdraai wordt ie vaak al wat platter, nu doe ik de tip van Kaatje E., de bolling eraf snijden en daarna natuurlijk omdraaien, je krijgt dan een superstrakke zijkant (die niet naar binnenloopt van onder) en dat is heeeeel strak te bekleden!! Kijk maar naar Ka haar taarten!
:-D
ik heb dan alleen het probleem wanneer ik dat doe mijn taart dan zo droog wordt...
huh??? hoe kan dat nou??? ik kijk met je mee....
Snij ze ook gewoon af, weet ik zeker dat ie mooi wordt.
Hoi hoi,
In begin had ik ook bolle taarten gekregen. Maar nu met meer, nadat ik een geweldige tip hebt gekregen van Bettie.
Nadat ik de bakpan gevuld heb met beslag, maak ik een kuiltje in het midden van de pan. dat wil zeggen, ik strijk met mijn spatel de beslag vanuit het midden naar de zijkanten toe, zodat er een kuiltje (gat) ontstaat in het midden. En dan gelijk in de oven.
Ik raak de temperatuur niet aan, bak altijd op 170 graden normale oven. Werkt perfect.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Heb vandaag een tip gebruikt die hier wel eens is genoemd. Een beetje water op je beslag. Heb er echt een el opgegooid en wonderwel is ie plat aan de bovenkant!
ohh die ga ik onthouden yvette
heb deze link ergens op het forum gevonden, misschien uitproberen??
http://www.fabulousfoods.com/school/cst … edeco.html
Dat van dat water lijkt me eng, zeg! En toch wil ik het proberen.
Maar sprenkel je het er dan over of hoe moet ik dat zien?
Dat van dat water lijkt me eng, zeg! En toch wil ik het proberen.
Maar sprenkel je het er dan over of hoe moet ik dat zien?
Op de Pooh-manier á la, kwak het er maar in
Heb een lepel met water gepakt, beetje geheenenweert zodat er druppels verspreiden, besloten dat dat niet snel genoeg ging en toen de lepel omgedraait.
Dus er lag een hele plas in het midden, wat dus niet bol werd.
Gewoon uitproberen.
Dit werkt echt! Is lang geleden ook eens een topic over geweest: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … php?id=356
Ik heb ook altijd bolle taartjes, terwijl ik ook begin met een lage temperatuur en om de zoveel minuten omhaag ga. Ik snij er dan een halve centimeter af en draai de taart om, dan is het prima!
Van dat water ga ik ook eens proberen, kijken of het werkt...
Een vochtige (uitgewrongen) theedoek rond je vorm wikkelen helpt ook tegen een ongelijkmatig reizende taart
Wow, dit werkt echt!!! Heb het net geprobeerd en is fantastisch. Ik vind de rand ook mooier nu en hij is makkelijker te snijden met de taartzaag.
tipseytaartje schreef:heb deze link ergens op het forum gevonden, misschien uitproberen??
Wow, dit werkt echt!!! Heb het net geprobeerd en is fantastisch. Ik vind de rand ook mooier nu en hij is makkelijker te snijden met de taartzaag.
ik heb het nog niet uitgeprobeerd, moet morgen weer bakkeb, dus ga het ook doen!!! wie zou dat bedacht hebben he??? Ik zou daar niet opkomen hoor...
Die met dat water vind ik eng, maar die handdoek om de cakevorm ga ik zeker proberen een volgende keer... jullie horen van mij ook wel of het is gelukt...
het water vind ik juist weer niet zo eng..
vind een theedoek in mijn oven veel enger, zometeen vliegt het ding in de fik of zo.
maar ik geloof zeker dat het helpt!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Alle taarten worden bol.....