1

Onderwerp: Biscuit Mislukt

Hey iedereen,

ik ben nieuw hier, dus ik weet niet of ik de juiste toppic zit. Zoniet gelieve me te verontschuldigen en eventueel op de juiste plaats zetten aub.
---------

Ik ben al een tijdje bezig met het maken van 'taarten en cake's'. Ik ben hier geen wonder in, maar ik doe dit wel graag.
normaal koop ik een bladerdeeg en vul ik het deeg met ^pudding of fruit of...

maar ik wou eens iets anders proberen en zo kwam ik hier terrecht.

Ik heb zonet een biscuit gemaakt ,beschreven zoals op de site hier (bij howto's).

Toen ik de biscuit uit de oven nam, zag ik dat deze nog vrij 'plat' was. Hij was niet dikker dan 4 cm.

ik wou hem in 2 snijden en toen zag ik dat in onderaan een enorm 'gat' had..... een soort van luchtbel...

hoe kan ik er voor zorgen dat ik dit 'gat' niet heb, en dat mijn biscuit dikker is zodat ik hem goed in 2 kan snijden.

deze biscuit was mijn eerste 'probeersel'. Mijn zus is zondag jarig en ik zou haar graag verrassen met een mooie taart.(zal foto in het andere topic plaatsen)...

alle tips voor een mooie volle luchtige biscuit zijn welkom....

(ik heb een vorm van 24cm)

2

Re: Biscuit Mislukt

Hoi Trezemieke,

Wat jij beschrijft heb ik ook gehad toen ik begon met het recept voor biscuit van deze site. Het werd gewoon niet hoog. sindsdien gebruik ik de biscuitmix van de webshop en die is fantastisch. Lukt eigenlijk altijd en mooi hoog. Maar dat ga je niet meer redden voor zondag. Je kunt ook biscuitmix bij een Welkoop winkel kopen. Die lukt ook prima. Succes en hopelijk zit er een welkoop in de buurt....

Gr Ingrid

3 Laatst bewerkt door monicajanneman (04-07-2008 22:02)

Hoi,

Ik weet niet waar je woont maar wellicht kun je van een van de forummers een kilo mix overkopen?
Ik heb genoeg maar weet niet of je in de buurt woont, ik hoor het wel.

gr monica
En mijn website is in de lucht www.monicake.nl

4

ik denk niet dat ik in de buurt zal wonen....

Ik woon momenteel in Boom- provincie Antwerpen.

Ik ga morgen in de winkel eens kijken of ik een vervangmiddel kan vinden, en maandag ga ik een heleboel dingen uit de webshop bestellen( als ze leveren tot in Belgi

5

cake kun je natuurlijk ook gewoon gebruiken, is wel wat zwaarder om te verorberen

6

Dat is inderdaad ook geen slecht idee...

tegenwoordig kan je toch in elke winkel toch een kant en klare deeg vinden....

7

Kun je ook nergens mix van Soezie kopen in Belgie? In Nederland hebben ze dat bij de Boerenbond / Welkoop!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

8

Of je stuurt een mailtje naar Catherine (de Taartenfee in Antwerpen. Misschien kan zij je helpen. Ook de boerenbond/Aveve heeft biscuitmix in het assortiment.

Nog wel geen antwoord op je vraag dus bij deze probeer ik het.
Heel belangrijk is lang mixen met een garde mixer dus zeg maar een slagroom klopper met draajes van ijzer. De eieren moet je 10 min mixen dan wordt het net een soort lobbige slagroom licht van kleur en groot volume. Dan spatel je heel rustig de gezeefde bloem er door heen hoe meer je roert / spatelt hoe meer de lucht eruit gaat en je taartje lager is/wordt.

succes

gr monica
En mijn website is in de lucht www.monicake.nl

10

bedankt voor de site van de taartenfee.....

Ik denk dat mijn fout dan bij het spatelen zal zitten.

Mixen heb ik zeker 10 min gedaan.... maar het spatelen heb ik sneller opgegeven....

volgende keer langer spatellen dus....
bedankt voor de info...

aahja bijkomende vraag: haal je de biscuit uit devorm als hij nog warm is, als hij aan het afkoelen is of al hij helemaal koud is....

11

Je moet juist zo KORT mogelijk spatelen omdat je anders de lucht eruit spatelt en het dus weer een platte pannenkoek wordt...

Tot taarts, Yvonne

12

oei oeps verkeerd gelezen.... :o

13

ben net gaan winkelen bij AVEVE.....

ik denk dat ik net iets teveel gekocht heb...wat een leuke spullen ze daar allemaal hebben....

heb ook een biscuit mix gekocht.... nu nog uitzoeken hoeveel beslag en eieren ik bij elkaar moet gieten en dan maar hopen dat poging 2 beter lukt dan de poging van gisteren ( taart is wel lekker, maar ziet er niet uit :) )

14

nog 1 tip: de eieren moeten op kamertemperatuur zijn.

15

ja dat had ik al ergens gelezen... of even in warm water leggen....

mijn biscuit staat in de oven, maar nu heb ik het tegenovergestelde probleem van gisteren...

ik heb een biscuit met een gezwel.... mijn vorm was te klein voor het beslag... nochtans ben ik wel een cm van de rand gebleven.....  maar het beslag is dus over de rand gelopen en kom gemakkelijk 5 cm boven mijn vorm nu

Ik denk dat de bovenkant dus niet genoeg gebakken zal zijn, maar de onderkant wel.... als hij sebiet uit de oven komt, snij ik het bovenstuk eraf.... en dan maar hopen dat het erder wel lukt....

16

In een vorm maximaal 2/3 doen... en dan het deeg een beetje tegen de zijkanten 'opwerken' zodat je met een kuil begint... en dan hopelijk recht eindigt!

Fijn dat je de mix zo snel hebt kunnen vinden!

Tot taarts, Yvonne

17

TIS GELUKT :)

tis nog niet 100% zoals het zou moeten zijn, maar ik ben blij dat mijn poging gelukt is.... :) :)

18

Voila, dat ben je vertrokken ! :)