1

Onderwerp: strakke koekjes????

Hallo Taarten en koekenbakkers,
ik heb een vraagje.
Van de week koekjes gebakken en gedecoreerd met icing. Maar 'k was zwaar gefrustreerd want hoe krijg je de koekjes toch zo mooi strak met die icing? Bij mij zijn er altijd dunne plekken die doorschijnen en dan nog zo'n bobbelig koekje eronder, grrrr. Hoe verdeel je de icing bevoorbeeld? Met kwastje? Of tandenstokertje roeren? Maar vooral: hoe krijg je 't mooi glad?

Wie heeft er tips voor mij?

"Begin de dag met een dansje..."

2

Re: strakke koekjes????

De koekjes kun je het beste bakken van het recept van Inge van de Webshop, tenminste...dat is mijn ervaring. Die blijven nl. goed onder icing. Zonder icing zijn ze hard en niet echt lekker, maar gedecoreerd met icing worden ze iets zachter en lekkerder van smaak door de icing.
Dan de icing zelf: je maakt deze eerst volgens de receptuur (hier op de site of van de mix van de webshop). Die is dan echt vrij dik. Daarmee spuit je de lijntjes op je koekje, de randjes, zeg maar. Met spuitzak en spuitmondje. Daarna verdun je je icing iets met water, zodat ie wat vloeibaarder wordt. Ik doe deze dunne, of run-out icing, in een plastic snoepzak, knip er een heel klein puntje vanaf en laat dan de icing uitvloeien binnen de lijntjes die ik eerder heb gezet. Het is mooi als je de lijntjes in dezelfde kleur doet als je run out icing. Eventueel kun je daarna, weer met de dikke icing, de lijntjes nog een keer tekenen op de inmiddels gedroogde dunne icing, dan zie je iets meer relief.  Bij mij worden de koekjes dan echt mooi egaal, glad en glanzend. Is het een beetje duidelijk?
Succes en groetjes,
Tessa

Groetjes, Tessa

3

Die dikke icing verdun je toch ook best voor de lijntjes te spuiten.

http://www.deleukstetaarten.nl/index.ph … _versieren

4

En Karentje kan het weten, zij is hier de koekjesfee en (naar mijn bescheiden mening) maakt zij de mooiste koekjes met icing.

Ik wou dat ik het zo kon, of op zijn minst daar in de buurt van kon komen zoals zij het kan. Zucht....

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

5

Zoals jullie 't beschrijven doe ik het ook, maar waarschijnlijk n

"Begin de dag met een dansje..."