1 Laatst bewerkt door Jol321 (29-06-2008 20:44)

Onderwerp: Wanneer leer ik NEE zeggen.........

Een veel te druk taartenweekend achter de rug......Sinds woensdag continue bezig geweest aan de 5 taartbestellingen van deze week voor 145 personen. Woensdag een Mario Kart auto gemaakt en deze taart ingevroren en 24 uur van te voren laten ontdooien in de koelkast. Wat een ramp na het ontdooien: de hele boel is gaan smelten en uitlopen!!!!! Zo gaat en kwaad als het kon nog een beetje geprobeerd te herstellen, maar ik kon wel janken! Gelukkig vond de ontvanger (en visite) 'm supermooi en smaakte hij goed.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7ZWM66MK.jpg

gevuld met lemoncurd/botercreme, citroenkwark.

Bij deze bestelling hoorde een chocoladetaart, omdat kind helemaal verzot is op chocola. De taart is het aanzien niet echt waard. Jammer, dat chocobiscuit een stuk lager blijft dan gewoon biscuit.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UTXJSY7K.jpg

chocobiscuit gevuld met bonbonblocmousse, , dulche de leche en botercreme met chocoflakes.

Een 50 cm lange atletiekbaan voor een 15-jarige zus van een voetbalvriendje van mijn oudste zoon:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MXOCNMZU.jpg

gevuld met (zelfgemaakte) zwitsers room, aardbeienjam en een pond verse aardbeien

Ik had in april een chocoladetaart met strik voor haar vriendin gemaakt en dat wilde Claire ook. Graag een hart voor 20 pers.. Omdat mijn hartvorm kleiner is, heb ik voorgesteld er een stapeltje van te maken.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FQCGRHIK.jpg

gevuld met bonbonblocmousse, , dulche de leche en botercreme met chocoflakes.

En omdat ik twijfelde of het wel voor voldoende personen zou zijn (volgens mijn berekening kwam ik op 17 pers. uit, nog een klein hartje met marsepein erbij gedaan.....)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LPR3ZHVC.jpg

En een 50 cm lang voetbalveld voor vriendje van mijn middelste zoon:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VGILI8D6.jpg

gevuld met (zelfgemaakte) zwitsers room, aardbeienjam en een pond verse aardbeien

En de laatste zal ik plaatsen in de 18+: een bikini voor het Hawaii-feestje van de 15-jarig zusje van het klasgenootje van jongste zoon. En net op het moment, dat ik er toch wel doorzat, belde dit meisje op. Ik ken haar helemaal niet, had geen idee wie ik aan de telefoon had, maar ze huilde helemaal van blijdschap, dat ze zo'n mooie taart voor haar feest had gekregen!! En dat doet je toch wel heel erg goed!!!
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2124982956

Sweet Carolyn verwoorde het heel mooi: een bruidstaart voor 120 pers. is eigenlijk te veel om alleen te doen, en jij gaat voor 145 pers. 6 verschillende taarten maken....
En zowel zij als Bien boden me heel erg lief hun hulp aan!!! Ik heb er geen gebruik van gemaakt, maar wat een kanjers zijn jullie toch! Super! Morgen lekker Assepoes maken bij Wendy met jullie beiden!!

Bedankt voor het lezen van dit oeverloze verhaal....

Groet, Jolanda

2

Re: Wanneer leer ik NEE zeggen.........

amaai wat een parade zeg...
Je Mariotaart ziet er geweldig uit ..merk niets van het smelten (had je er zak omheen zitten in de koelkast?)
je chocoladetaart vind ik ook mooi hoor...wat zit er rond en zijn die blokjes en diertjes ook geboetseerd
Je atletiekbaan is knap in vorm gebracht
je hartjes heeft een hoog chocoladegehalte ...mmmmmm
Maar je +18 vind ik helemaal te gek ...eindelijk eentje die ik niet t

3 Laatst bewerkt door Jol321 (29-06-2008 21:23)

Nee,tijdens het ontdooien netjes uit het plastic gehaald, in de koelkast in kartonnen doos.......(wel eerder gedaan en ging het goed, leek met name op rood en zwart mis te gaan).
De legoblokjes zijn van candymelts in ijsblokvormpjes van Lego en de dino's is gesmolten chocola in mal voor dino-lolly's.

Groet, Jolanda

4

Zo h

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

5

Wat heb jij het druk gehad, zeg!

Maar het resultaat mag er zijn. Wat een ontzettend schattige reactie zo'n huilend meisje aan de foon omdat ze zo blij is!
Ik vind je Mariotaart heel erg leuk, hoor (was die foto vor of na het smelten? Ik zie er niks van...)

6 Laatst bewerkt door Jol321 (29-06-2008 21:45)

Ini schreef:

(was die foto vor of na het smelten? Ik zie er niks van...)

De foto was van na het smelten. Als je het weet, zie je het wel hoor aan de zwarte strepen. Op een andere foto gemaakt van de voorkant, zie je nog heel goed, maar die plaats ik maar niet in mijn album....De zwarte strepen zijn een vochtig. De rode zijkanten (met de dingen erop) heb ik vanmorgen heeeeeel snel opnieuw gedaan. De laag marsepein was dus iets dikker.

Groet, Jolanda

7

Wat een werk allemaal zeg!
Je choco dino taart vind ik ook tof!!

Kijk ook eens op: [url=http://www.cakestudio.nl
Groetjes.... Constance  :) voor leuke 3D workshops

8

Toevallig dezelfde kreet van de week op mijn hyves gezet...."wie leert mij NEE zeggen"...
Maar jou week was nog taartiger dan de mijne...
Het resultaat is wel heel erg mooi geworden en je mag er trots op zijn dat je het alleen hebt gered!!!
(Superlief dat de dames je de hulp aanboden trouwens)

Groetjes Karin
www.passievoortaart.nl

9

Wauauauauauauw Jolanda!!!! Het moet een heidens karwei zijn geweest zoooveel maar ze zijn echt super!!!

Vooral dat hart en de atletiekbaan vind ik g

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

Jolanda, ik vind het er allemaal geweldig uit zien :thumb:  Je bent echt als een gek bezig geweest ;). Nu maar lekker slapen, want voor je het weet sta ik al weer bij je aan de deur.

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.carolinestaartcreaties.nl | Caroline

11

wat een geweldig mooie taarten allemaal!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

12 Laatst bewerkt door Bien (29-06-2008 23:10)

Ach lieve schat wat een prachtige taarten heb je toch weer gemaakt, petje af hoor en wat had ik het met je te doen toen je een sms stuurde van de smeltende taart. Het zijn stuk voor stuk mooie taarten. Ga nu nog even snel een taart afmaken met vinger in het verband ( maar dat hoor je morgen wel) en morgen kunnen we lekker freubelen bij Wendy, even een dagje relaxen en doen wat we zelf leuk vinden.

xx

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

13

Ach meissie toch, ik leef helemaal met je mee! Nee zeggen is ook moeilijk!

Maarreee.....wel aan jezelf blijven denken hoor! Volgende keer als je weer zo vol geboekt staat en ze bellen, denk dan aan het gevoel dat je afgelopen weekend had, misschien helpt het je dan om de beller door te verwijzen naar je lieve collegaatjes :)

Anyway, ze zijn wel allemaal errug mooi geworden!

Groetjes, Mireille

LET'S MAKE CAKES, NOT WAR!
http://www.mijnalbum.nl/Album=K4HUVYIU

14

Jeetje mens wat een taarten! Wat ben je druk geweest! Kan me wel begrijpen hoor dat je geen nee kan zeggen. Waar haal jij toch al je opdr88 vandaan?
Super mario heb je super geboetseerd en ik zie weinig van het smelten. Heb tip ergens gelezen op ut forum, ventilator dr op.
En wat een joekel atletiekbaan. Wat voor bakblik is dat???? De choco ziet dr niet alleen heerlijkst uit maar ook ontzettend feestelijk!!! En de lego blokjes met dino's. Poeh! Super taarten en iedereen tevreden en dat geeft ook een heel fijn gevoel. Maar als jij zo door gaat moet bijna wekelijks bestellen uit de hebshop.............

15

...nooit???

Misschien gekkenwerk, maar het ziet er allemaal super uit! Ik kan me voorstellen dat zo'n smeltende taart een ramp is, maar de foto ziet er z

Mijn website: Presentaart

16

Wow Jolanda wat een taarten heb je "moeten" maken! Wel een beetje aan jezelf denken hoor!!

Het zijn overigens stuk voor stuk plaatjes van taarten en gelukkig zie je niets meer van smeltfestijnen enzo.

Heel veel plezier vandaag!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

17

Indrukwekkend ! Dat zal inderdaad zwoegen geweest zijn !
Met een super resultaat !

18

Oh wat een weekend week zeg! Ik zou gillend gek worden denk ik ;)
Maar je hebt er wel weer supermooie dingen van gemaakt hoor. Echt prahtig. Voorals je stapeltje chocolade. Heel lekker en heel mooi!

19

Vergeet ik tocg gewoon die gave mario. Duh die is supercool, vet natuurlijk!

20

Wát een produktie!! Erg mooi.

Groetjes van Mandy
Bekijk mijn taarten op www.taartenvanmandy.mijnalbums.nl

21

Jeetje, wat een productie!! Ze zien er allemaal heel mooi uit!!

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl

22

Wat een boel werk inderdaad, maar ze zijn allemaal heel mooi. Dat van dat uitlopen en smelten ken ik h

23

wauw, gave taarten zeg!

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

24

smarianne schreef:

Jeetje mens wat een taarten! Wat ben je druk geweest! Kan me wel begrijpen hoor dat je geen nee kan zeggen. Waar haal jij toch al je opdr88 vandaan?
Super mario heb je super geboetseerd en ik zie weinig van het smelten. Heb tip ergens gelezen op ut forum, ventilator dr op.
En wat een joekel atletiekbaan. Wat voor bakblik is dat???? De choco ziet dr niet alleen heerlijkst uit maar ook ontzettend feestelijk!!! En de lego blokjes met dino's. Poeh! Super taarten en iedereen tevreden en dat geeft ook een heel fijn gevoel. Maar als jij zo door gaat moet bijna wekelijks bestellen uit de hebshop.............

Dank jullie wel allemaal voor de lieve woorden!!! Doet me toch altijd weer goed!
De ventilator heb ik er ook op gehad de laatste 1,5 uur, maar heeft niet geholpen, dus toen maar veel opnieuw.
De atletiekbaan is gemaakt van een 25x25 cm vierkant en een 25 cm rond (deze doormidden en tegen het vierkant aan geplakt). Het voetbalveld was 2 x 25x25 vierkant.

En waar de opdrachten vandaan komen? Eigenlijk vanzelf aanwaaien, want ik doe er niets op uit. Maar telkens uit 1 opdracht komen nieuwe (zelfs uit de smeltende mario taart kreeg ik meteen 2 verzoeken, dus het viel inderdaad voor de buitenstaander niet op).

Groet, Jolanda

25

Nou ze zien er stuk voor stuk geweldig uit.
De Mario is niet alleen heel mooi maar ook heel apart.
Super hoor en dat met vijf stuks, petje af.

"Ik maak nou eenmaal graag strikken" 
Groetjes, KARIN  www.taartvankarin.nl