26

Re: SPOED: bovenkant kapsel blijft klef

Is griessuiker het belgische voor kristalsuiker? :P
Ik heb een keer een topic gelezen waar twee forummers min of meer tegelijk  postten dat hun bakker poedersuiker (de

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

27

Goed tip want ik heb het ook altijd aan de hand ...lijkt wel een kleverig velletje ...dus bij deze weer wat geleerd ;)

28

Neen, griessuiker is fijner dan kristalsuiker, maar het zijn allebei wel korrels, terwijl poedersuiker het poeder dus is.. :)

29

En die theedoek, neemt natuurlijk ook gewoon vocht op, dus dat werkt ook.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

30

Ik stort het kapsel na het bakken op een bord met daaronder bakpapier zodat het niet aan het bord blijft plakken. Bijna nooit dat dan do onderkant klef is of zo, heel soms een klein randje. Gebruik ook mix van de webshop en dr oetker bakspray :Y

31

Mmmmm ik heb het ook wel eens, maar daar ik toch altijd de bovenkant van mijn kapsel eraf haal is het geen probleem.

"Ik maak nou eenmaal graag strikken" 
Groetjes, KARIN  www.taartvankarin.nl

32

als ik mijn kapsel uit de oven haal en uit het bakblik stort draai ik mijn kapsel telkens om zo droogt de onderkant en bovenkant en ik heb eigenlijk nooit last van dat mijn kapsel plakt oja ik leg het wel op een velletje bakpapier en meestal laat ik hem ook buiten afkoelen maar gewoon ff een paar x omdraaien

suc6 ermee

groetjes Carolien   
www.cakepunt.nl

33 Laatst bewerkt door Sigrid (23-06-2008 12:06)

Nou, ik heb net 2 kapsels gebakken op een schone theedoek met suiker :S. Nu plakten ze daar aan vast en heb ik kapsels met suiker :( (en theedoeken met kapsel :D).

De volgende twee wilde ik met keren op bakpapier proberen, maar dat kon al niet meer: ze zaten al vast! :grr:

De laatste staat nu in de oven en die ga ik eerst flink laten afkoelen in het blik en dan pas er uit. Misschien ben ik wel steeds te snel met uit het blik halen. Ik laat het resultaat nog wel even weten.

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

34

En ook de laatste variant is mislukt :s... Ik snap er echt helemaal niets van, maar ik baal wel als een stekker :(.
Nou ja, ik blijf het gewoon proberen en wie weet komen er nog meer tips voorbij :D.

www.detaartentantes.nl

35

Vreemd, ik heb er sowieso zelden last van, maar soms wel, en ik stort dan op een theedoek met kristalsuiker. Dat er dan suiker aan je kapsel komt... tsja...:+
Overigens stort ik meestal op een theedoek zonder suiker... omdat de taart er al op staat... en ik dan ineens denk... oeps de suiker vergeten :lol:

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

36

Hoe snel halen jullie het kapsel dan uit de vorm? Direct als hij uit de oven komt of eerst even (en hoe lang dan precies - tot op de minuut s.v.p.! :D) laten afkoelen?

www.detaartentantes.nl

37

Direct. Even tikken tegen het bakblik dat alle kanten loszitten en dan h

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

38

Rechtstreesks uit de oven stort ik. Echt letterlijk, als het kapsel op de theedoek gaat, staat de ovendeur nog open.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

39

net gebakken, nog nooit dit probleem gehad van dat kleffe laagje. Nu ook niet gelukkig. Uit de overn, 5 minuten in blik laten staan (iets korter misschien) en op haar kop op het taartrooster, maar dat is geen echte, ik doe mijn 2 magnetronroosters op elkaar zodat er ruitjes verschijnen, of hokjes :D en dan doe ik de lage op de hoge (snap je het nog?) en dan laat ik hem zo staan zolang ik nog forum en dan gaat zij in een zak/folie en ik naar bed.

lekker duurt het langst!

40

Het zal dan wel aan mij liggen :s. Ik heb echt alle opties geprobeerd: laag in de oven, hoger in de oven, temp. opvoeren, wel voorverwarmen, niet voorverwarmen, direct storten, na 5 minuten storten, na 20 minuten storten, op een theedoek (met suiker :D), bakpapier, rooster, rieten pannenonderzetter...

Het LUKT gewoon NIET! :grr:

www.detaartentantes.nl

41

heb je een oventhermometer? Misschien eens uitzoeken of je oven doet wat je denkt dat ie doet....

lekker duurt het langst!