Onderwerp: Sierrand uitstekers, hoe werk je daarmee?
Het is wellicht een suffe vraag hoor, maar ik ben niet zo'n ster in het netjes afwerken van mijn randjes, dus ik dacht, ik schaf mijzelf zo'n sierrand uitstekersetje aan (nr. 1). Vandaag een voetbaltaartje gemaakt en ik wilde daar een grasrandje omheen doen, maar wat is nu precies de bedoeling? Net zolang met de uitsteker in je fondant duwen en een beetje heen en weer bewegen totdat het fondant in de uitsteker blijft zitten als je 'm optilt, het er dan voorzichtig uithalen en om je taart heenleggen? Toen brak het randje bij mij in 30 stukjes.
Ik dacht eigenlijk dat je er een keurig randje uit zou halen met een mooie rechte onderkant en dan een grassige bovenkant, begrijpen jullie wat ik bedoel? Maar dat lukt niet. Dan steekt alleen de bovenkant, dus de graskant uit en moet ik de onderkant nog helemaal zelf recht snijden. Wat me niet uitmaakt op zich, maar ik begrijp gewoon niet precies hoe ik ze moet gebruiken.
Sorry voor het warrige verhaal. Kan iemand mij dit nog even uitleggen svp? Dank voor de moeite!
Tessa