1

Onderwerp: Sierrand uitstekers, hoe werk je daarmee?

Het is wellicht een suffe vraag hoor, maar ik ben niet zo'n ster in het netjes afwerken van mijn randjes, dus ik dacht, ik schaf mijzelf zo'n sierrand uitstekersetje aan (nr. 1). Vandaag een voetbaltaartje gemaakt en ik wilde daar een grasrandje omheen doen, maar wat is nu precies de bedoeling? Net zolang met de uitsteker in je fondant duwen en een beetje heen en weer bewegen totdat het fondant in de uitsteker blijft zitten als je 'm optilt, het er dan voorzichtig uithalen en om je taart heenleggen? Toen brak het randje bij mij in 30 stukjes.
Ik dacht eigenlijk dat je er een keurig randje uit zou halen met een mooie rechte onderkant en dan een grassige bovenkant, begrijpen jullie wat ik bedoel? Maar dat lukt niet. Dan steekt alleen de bovenkant, dus de graskant uit en moet ik de onderkant nog helemaal zelf recht snijden. Wat me niet uitmaakt op zich, maar ik begrijp gewoon niet precies hoe ik ze moet gebruiken.
Sorry voor het warrige verhaal. Kan iemand mij dit nog even uitleggen svp? Dank voor de moeite!
Tessa

Groetjes, Tessa

2

Re: Sierrand uitstekers, hoe werk je daarmee?

Je drukt de rand in je fondant, dus de bovenkant steek je uit. De onderkant moet je dus zelf nog even snijden. Zo kan je de rand zo breed maken als je nodig hebt.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Kaatje E. had pas een ge-w

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Dus dan draai je de uitsteker eerst om, snijdt een nette rand, keert 'm dan om en drukt dan de sierrand eruit? Slim zeg! Dat ga ik proberen!

Groetjes, Tessa

5

Ik snijd gewoon repen aan beiden zijden van een liniaal, dan worden ze allemaal even breed, daarna zet ik het stekertje aan de bovenkant en steek het uit. Dan zijn al je randjes dus gelijk en plak je ze aan elkaar tegen de taart.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

6

Marianne schreef:

Tierelangroetjes, Marjolein
www.tierelantaarten.nl   *taarten gemaakt met liefde*

7 Laatst bewerkt door Peetie (26-06-2008 12:37)

Marjolein schreef:
Marianne schreef:

Berichten [ 7 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Sierrand uitstekers, hoe werk je daarmee?