Onderwerp: doodenge opdracht.........
Voor de juf van de peuterschool, op het laatste moment, maar hee, ik had al een tijdje niets gebakken, moet lukken.
Haar 2 zoontjes hebben pinda/notenalergie in dodelijke vorm....eh.....eh...eh......
Alles doorgesproken, vullingen, etiketten laten lezen, alle gereedschappen etc afgewassen, speciaal nieuwe kleurstofjes gekocht, je weet maar nooit, sieraden af, vooral heel veel schone thee, en keukendoekjes......enz enz.
Ik heb ook gezegd dat ik het heel eng vond, maar ze had er alle vertrouwen in dat het goed gaat als ik de dingen die we doorgesproken hadden zou doen.
Ze kocht altijd speciaal de taarten voor hun in Rotterdam ivm deze alergie.......tot ze een taart kreeg met een randje amandelschaafsel om de taart heen......geen taart voor de kinderen dus.
de kamer oranje versierd........dus iets met voetbal (mijn eerste, valt nog niet mee al die stukjes
)

vulling bbr,jam en bc met bastogne.
Ik weet ook weer waarom ik marsepein fijner vind dat fondant......wat een naar spul om mee te werken.
Zo ook de letters, als ik ze gelijk maak en op de taart doe vervormen ze alle kanten uit en als ik ze even laat liggen harden breken ze als ik ze op de taart doe.
Zijn er workshops lettertapits en overbrengen op de taart ?

hij klopte niet helemaal, maar dat fondant rekte uit als ik het op die bal legde, dus op het laatst overal maar een stukje afgesneden