1

Onderwerp: doodenge opdracht.........

Voor de juf van de peuterschool, op het laatste moment, maar hee, ik had al een tijdje niets gebakken, moet lukken.
Haar 2 zoontjes hebben pinda/notenalergie in dodelijke vorm....eh.....eh...eh......
Alles doorgesproken, vullingen, etiketten laten lezen, alle gereedschappen etc afgewassen, speciaal nieuwe kleurstofjes gekocht, je weet maar nooit, sieraden af, vooral heel veel schone thee, en keukendoekjes......enz enz.
Ik heb ook gezegd dat ik het heel eng vond, maar ze had er alle vertrouwen in dat het goed gaat als ik de dingen die we doorgesproken hadden zou doen.

Ze kocht altijd speciaal de taarten voor hun in Rotterdam ivm deze alergie.......tot ze een taart kreeg met een randje amandelschaafsel om de taart heen......geen taart voor de kinderen dus.

de kamer oranje versierd........dus iets met voetbal (mijn eerste, valt nog niet mee al die stukjes :S)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VOZNHC4G.jpg

vulling bbr,jam en bc met bastogne.

Ik weet ook weer waarom ik marsepein fijner vind dat fondant......wat een naar spul om mee te werken.
Zo ook de letters, als ik ze gelijk maak en op de taart doe vervormen ze alle kanten uit en als ik ze even laat liggen harden breken ze als ik ze op de taart doe.
Zijn er workshops lettertapits en overbrengen op de taart ?

Alles goed???? nee 3 fout

2

Re: doodenge opdracht.........

Dit heb je goed gedaan. Die voetbal is super. En ik denk een stressy opdracht omdat je zo op alles moet letten. Maar :thumb:

3

Owww, dat kan ik me voorstellen dat dat doodeng is. Hij ziet er super uit :thumb:

Tipje: letters even op een vochtig keukenrolpapiertje of zo leggen, dan met spateltje over brengen. Taart desnoods beetje schuin zetten :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Nou Lune...die bal ziet er toch netjes uit!!!...en het totaalplaatje van de taart ziet er super uit hoor :Y

Hoe vonden ze de taart???

Lune schreef:

Zijn er workshops lettertapits en overbrengen op de taart ?

Kan geregeld worden :D  :lol:  ;)

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

5

Dit is ook een mooie pokke bal!!! :lol: ;)   . Mooi gedaan > Geweldig hoor.

ik vind het een prachtige taart! Kan me voorstellen dat je het eng vond, je wilt niets op je geweten hebben. Maar daar zal deze moeder zich ook bewust van zijn, anders zou ze  niet zomaar een taart bestellen toch?
Hij lijkt trouwens op mijn laatste taart, alleen jouw bal is veeeeeeel mooier!!! :thumb:

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

Ooo, wat eng... kan me je 'angst' helemaal voorstellen... :S

Maar je hebt je er kranig doorheen geslagen hoor... 't is werkelijk een schitterende bal!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

8

tipseytaartje schreef:

ik vind het een prachtige taart! Kan me voorstellen dat je het eng vond, je wilt niets op je geweten hebben. Maar daar zal deze moeder zich ook bewust van zijn, anders zou ze  niet zomaar een taart bestellen toch?
Hij lijkt trouwens op mijn laatste taart, alleen jouw bal is veeeeeeel mooier!!! :thumb:

Ik zag jou taart gister en toen dacht ik oooooooohhhhhhhh die staat bij mij ook op de planning morgen (en ik heb natuurlijk de wiskundige formule gelezen in jouw topic O-) hij klopte niet helemaal, maar dat fondant rekte uit als ik het op die bal legde, dus op het laatst overal maar een stukje afgesneden :D)

9

Wat een leuke taart heb je gemaakt,lekker oranje,ook een welpje erbij,zal hij heel leuk vinden.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

10

Ohhh zo'n opdracht zou ik noooooooit doen...daar zou ik echt van wakker liggen :S
Maar hij is erg mooi geworden :Y

11

nnicole1234 schreef:

Ohhh zo'n opdracht zou ik noooooooit doen...daar zou ik echt van wakker liggen :S
Maar hij is erg mooi geworden :Y

Nou dat heb ik ook wel een beetje hoor.......en de kans is groot dat als hij in de  "smaak" valt :D, de hele familie (die allemaal de taart in Rotterdam gaan halen ivm de kindjes) bij mij komt.
maar ik heb echt alle voorzorgmaatregelen die je (ik) maar kan verzinnen met de moeder doorgesproken en uitgevoerd en zij had er alle vertrouwen in.

12

Erg mooi die zal vast wel in de smaak vallen!

Ondanks het jaren van bakken nog veel te leren ;)

13

Wat super knap dat je dat aandurft...
En de taart ziet er tip top uit, prima gedaan.

gr agnes

Wauw wat een enge opdracht. Maar je hebt het er prachtig vanaf gebracht.! Top

15

Dat is een hele leuke! Pffff wat een verantwoording, dat is een heftig taartje om te maken. Maar wel een waar je veel voldoening van hebt als alles goed gegaan is.

Groetjes, Sylvia

16 Laatst bewerkt door wietske (21-06-2008 20:04)

WAUW, ik heftig hoor, zou er ook nachten van wakker liggen. En.... hoe vonden ze hem, heb je al een reactie gehad of ze een injectie nodig hadden :D ???

Super mooi oranje geworden trouwens en dat met fondant ! En dat leeuwtje .... wat een poepie... alle welpies helpen.. tralalalalalaaaaaah

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

17 Laatst bewerkt door lune (21-06-2008 21:50)

wietske schreef:

Super mooi oranje geworden trouwens en dat met fondant !

dat viel nog niet mee, want natuurlijk had ik geen nieuwe oranje gekocht.
Maar da's dus vooral heel veel golden yellow, toen christmas (toen zag ik het langzaam roze worden :S red en daarna nog een berg lemmon en golden yellow erdoorheen, maar de fondant leek wel kauwgom.

18

Hij is mooi!!!!!

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007

Petra, niet meer piepen meid ;) het ziet er toppie uit, en ook je letters. :thumb:
en anders zing je maar Sweet .......... ;)

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.carolinestaartcreaties.nl | Caroline

20

Zo'n opdracht is inderdaad eng!! Maar ik vind dat je het heel knap hebt gedaan :D

Ziet er goed uit!

21

wow idd een doodenge opdracht.. maar het is gaaf geworden die welpie is lieffff!!

22

Een lastige opdracht inderdaad, maar jij hebt er iets moois van weten te maken!! :thumb:

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

23

EINDELIJK heeft Lune een doel gevonden ;) Maar een makkelijk doel was het niet :nooo

Ik zou die bestelling niet eens aandurven. Jeetje Lune...ik vind het ontzettend knap dat je eraan hebt gewaagd.
Wat een ontzettende gave taart.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

24

Mooi is ie geworden!

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

25

wel jammer dat de taart voor vandaag is............en ze dus gewoon niet door zijn.......zouden ze de versiering nog aanpassen?