Onderwerp: Waterglazuur
Ik heb een boek ooit besteld en hierin staat dat je de taart kunt bekleden waterglazuur, word dit wat en hoe ziet dit er uit?? heeft iemand dit al ooit geprobeerd? hoor hier niemand over dus ben wel benieuwd
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Waterglazuur
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik heb een boek ooit besteld en hierin staat dat je de taart kunt bekleden waterglazuur, word dit wat en hoe ziet dit er uit?? heeft iemand dit al ooit geprobeerd? hoor hier niemand over dus ben wel benieuwd
Ik heb ook geen idee
Blijf even mee lezen
Groetjes Marlies.
waterglazuur??? bedoel je niet vloeibare glazuur??
nou ik weet het namelijk ook niet en in dat boek staat:
waterglazuur
250 grm poedersuiker
1-2 etl warm water
heeft iemand dit ooit geprobeerd om de taart mee te bekleden?
Maar in het boek staat ook :
mexicaanse pasta?
pastillage?
en heeft er iemand wel eens een taart met eiwitglazuur bekleed?
ik denk dat ze met waterglazuur icing gedoelen.
Die andere 2 weet ik niet en ik heb eiwitglazuur nog nooit gemaakt. Ik kijk wel even met je mee naar de antwoorden
Is eiwitglazuur geen icing?
kijk anders even in de FAQ daar zie je veel begrippen uitgelegd, ook
pastillage e.d.!
Poedersuiker met water, waterglazuur dus, is geen icing. Het is niet geschikt om een taart te bekleden. Althans dat vind ik.
Eiwitglazuur is wel hetzelfde als icing. Ook niet geschikt om te bekleden. Althans dat vind ik dan weer
nou dat dacht ik ook maar staat in het boek namelijk te gebruiken als deklaagje.. maar ga het dus niet proberen!!
heb wel eens glazuur gemaakt met sinaasappelsap (ipv water) en poedersuik om de bovenkant mee te besmeren dit kan wel maar je moet wel een mooi egaal gekleurd kapsel eronder hebben want het is wel wat doorzichtig..
Met icing kun je best wel een taart bekleden maar het wordt dan heel anders (en ook wel minder mooi vind ik) als dat je hem bekleedt met fondant of marsepein. Je krijgt het effect wat je op een tom-pouce ziet.
ik heb "waterglazuur" wel eens gemaakt om cupcakes mee te besmeren en dan de kinderen laten versieren met gekochte taartversiering........het plakt namelijk prima
(dit was allen voordat ik met mijn taarten hobby begon )
ik gebruik deze glazuur (veel poedersuiker met een drup water) als lijm om decoraties vast te plakken.
of zoals vandaag de marsepein op de cupcakes te plakken.
Ik heb het vandaag nog gemaakt en gebruikt maar alleen omdat het makkelijk te maken is en als je altijd poedersuiker in huis hebt, grijp je nooit mis.
Ik heb nog geen andere producten gebruikt als glazuur dan de water-poedersuiker versie. Dus ik kan je er niet echt iets zinnigs over vertellen haha.
Als je veel poedersuiker gebruikt valt het doorzichtig zijn wel mee... maar ik gebruik het alleen als lijm of voor over een (carrot)-cake o.i.d.
Om taarten te bedekken lijkt het me wat lastig...
Wij gebruiken waterglazuur om geabrikoteerde tompoucen of taarten van een transparant laagje te voorzien. Dit wordt door ons gemaakt van echte fondant (dus geen rolfondant) af te slappen met water en dit te verwarmen tot 70 gr.Als je dit goed doet droogt dit laagje.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Waterglazuur