1

Onderwerp: Mandarijntjes en Room

Ik wil een taart vullen met room (banketbakkersroom) en mandarijntjes. Er moeten 2 soorten vulling in de taart komen. Hoe ga ik dit doen?
Doe ik de mandarijnen door de room en wat is dan lekker als 2de laag? Of een laag room en een laag mandarijnen?

Ik ga namelijk een stapeltaart maken en wil elke taart een andere vulling. Mijn favoriet is mascarpone gemengd met jam en als tweede laag jam. De 2de taart krijgt iets met mandarijnen en de derde ??? Ik zat te denken aan iets met citroen ofzo. Maar de taart kan niet in de koelkast. Dus volgens mij kan bavaroise dan weer niet, toch???

Zoals jullie dus wel begrijpen zit ik te wachten/ bijna te springen op een paar tips.

De kapsels heb ik gisteren gebakken. Staan nu in de vriezer, haal ik er vrijdagavond uit, zaterdag taarten bekleden en dan zondag opeten.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Ilonka

2

Re: Mandarijntjes en Room

Ik had laatst bij een taart botercreme-extra gesmeerd en daarboven op de manderijnen en als 2de laag jam. Ik ga dit topic zeker volgen.

Groetjes

3

Nog mensen ideetjes, wil een taart voor het EK graag vullen met een oranjevulling en dus wilde ik ook 1 laag mandarijntjes met room maken, maar weet niet goed wat ik dan als andere laag zou kunnen nemen... mensen ideetjes?

Groetjes Cassidy

4

Mona toetje van de maand is EK-pudding (mandarijn-sinaasappel pudding)...

Lijkt me ook heel lekker, zeker als vulling in een EK-taart!

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

5

ja, had ik ook! moet wel in de koelkast kunnen dan. kreeg veel leuke reacties!
dus: 1 laag ek toetje van mona
1 laag mandarijntjes (ik had er een dun laagje icing onder gedaan die niet hard word
afsmeren met bc. daar had ik wat vanille door gedaan.

6

Ik had van iemand hier op het forum de volgende tip gehad:

E

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get ...

7

ik heb wel eens de banketbakkersroom, daar doorheen de mandarijntjes gedaan en als 2e laag aardbeienjam. is ook erg lekker. Maar ik zou nu gaan als 2e laag voor de ek pudding die vindt ik erg lekker

8

Thanks voor de tips meiden, ben net ff naar de winkel geweest, want vond het een supergoed idee, van chantal (zie nu dat jullie het ook als tip geven Marleen en JanetGL) maar helaas was ie uitverkocht :(

Groetjes Cassidy

9

Houdt je er rekening mee dat het zuur in de mandarijntjes slagroom en melkproducten doet schiften... dus ik zou geen verse mandarijnen of sinaasappelen gebruiken...

En als niets anders werkt, glazuren we het met chocolade...

10

Maar je kan de taart toch niet in de koelkast stallen schrijf je? Dan kun je er beter geen vullingen met room/ mona toetjes tussen stoppen.

En volgens mij kun je masarpone ook niet buiten de koelkast bewaren.

11

ik heb een keer mandarijne uit blik gecombineerd met 200 ml banketbakkersroom en 200 ml slagroom geen suiker toevoegen is nl a;l zoet genoeg, maar wel mandarijnen uit laten lekken.

tja enb wbt buiten de koelkast lijkt me zowieso nu geen goed idee met de warmte, maar ik heb idd af en toe flink ruimte tekort!!!!!

Veel succes met de bakkerij.....

groetjes Gaby