1

Onderwerp: Taart planning

Ik zit een beetje te dubben wat ik het best kan doen..
Zaterdag ochtend wordt de taart opgehaald en ik wil hem vanavond gaan maken, omdat ik morgen gewoon haast geen tijd heb. De vulling wordt simpele botercreme luxe (met banketbakkersroom op basis van water) en hij wordt bekleed met marsepein en een puzzelplaatje. Kan ik de taart gewoon vanavond maken en buiten de koelkast bewaren? Is hij dan nog lekker voor a.s. zaterdag. Of kan ik hem beter in zijn geheel invriezen? Ben zo bang dat mijn plaatje daar minder mooi van wordt....
Zo ja hoe moet ik dit aanpakken?

2

Re: Taart planning

Niemand???? Gewoon maar bakken vanavond?? Is toch nog wel lekker voor zaterdag???? Of wordt de biscuit dan te droog???

3

Ik heb er nog maar eentje ingevroren, in een plastic zak en dat ging goed..
Hij ging wel zweten, maar zolang je er niet aanzit, en het de tijd gunt, dan trekt dat ook weer weg!

Succes ermee!

4

Kan prima Marjo, doe ik ook altijd. EN als je denkt de de biscuit droog word kan je hem natuurlijk eerst tremperen.
Good Luck!

ps. Je hebt nu wel alle ingredienten? En kijk je uit waar je je kapsel neerzet hihi ;)

Life is uncertain... do the wud first! ;)

5

Vlits schreef:

Kan prima Marjo, doe ik ook altijd. EN als je denkt de de biscuit droog word kan je hem natuurlijk eerst tremperen.
Good Luck!

ps. Je hebt nu wel alle ingredienten? En kijk je uit waar je je kapsel neerzet hihi ;)

Hoi Vlits
Jaaa nu heb ik alles en mijn man is vanavond werken dus dat scheelt :D Oja je krijgt je bakje nog steeds :o Ben je morgen thuis? dan breng ik het ff langs

6

Hahaha dus geen baco-gevaar.
Ik moet morgen tot 18.00 werken dus als je het na die tijd langs kan brengen dan graag.

7

Morgenavond lukt helaas niet....zaterdag???

Nog ff over de taart nu bekleden en vullen (met botercreme) en tot zaterdagochtend bewaren kan gewoon??

En als ik hem bekleed en vul en in de vriezer doe, hoe moet ik hem dan verpakken en ontdooien, zodat ie niet gaat zweten???

8

ik zou m niet in de vriezer doen, duurt vrij lang om te ontdooien vind ik, doe ik alleen als ik m echt ruim vantevoren maak.
Ik zou m gewoon vandaag maken en in de (niet al te koude, standje 1) koelkast zetten tot zaterdag, zeker als je er geen slagroom of echt bederfelijke vulling in doet.

Alles goed???? nee 3 fout

9

Zaterdag ben ik thuis, moet je wel even goed klepperen aan de brievenbus ;).

10

lune schreef:

ik zou m niet in de vriezer doen, duurt vrij lang om te ontdooien vind ik, doe ik alleen als ik m echt ruim vantevoren maak.
Ik zou m gewoon vandaag maken en in de (niet al te koude, standje 1) koelkast zetten tot zaterdag, zeker als je er geen slagroom of echt bederfelijke vulling in doet.

Dankje lune hier heb ik wat aan :)

Hij is inmiddels klaar (nog wat kleine decoraties die doe ik morgen dus ik show hem nog ff niet :D) en heb hem gelukkig nog niet in de vriezer gedaan.

11

Vlits schreef:

Zaterdag ben ik thuis, moet je wel even goed klepperen aan de brievenbus ;).

Is goed!