Onderwerp: Hellup! Inzakkingen en weinig rijzen
Goeiemorgen,
Nou de eerste baksels van gisteren waren min of meer een succes...
20 cm taart met de chocoladebiscuitmix van de shop kwam niet verder omhoog dan 2 cm langs de rand en in het midden 4cm... dus dat wordt vandaag maar iets lekkers bij de koffie...
26 cm taart met biscuitmix van de shop ging prima totdat ik hem uit de oven haalde... zakte flink in maar bleef toch nog 5cm overeind dus daar kan ik zeker wat mee
Wat kan ik fout gedaan hebben?
- hoeveelheden waren ok, temp was ok, tijd was ok...
- aan de gewone mix had ik een beetje citroensmaak toegevoegd, en ik kon het niet laten om ff de bovenkant in te duwen toen hij nog warm was....
- Moet ik hem in de springvorm af laten koelen, of afkoelen in de oven, of iets langer bakken?
Nu wil ik vandaag een 26cm opnieuw maken maar liefst wel met choco-smaak, kan ik de biscuitmix mixen met cacao en zo ja hoeveel moet er dan doorheen...? En wat voor cacao uit de supermarkt?
Gisteren van 19.30-0.15 bezig geweest met bakken, botercrememix maken en marsepein vast kleuren... ben nog wel een beetje brakkies, mja mijn dochter is wakker dus gauw douchen en ik hoop dat ik voor 9 uur wat bruikbare tips heb, dan kan ik nog gauw cacao of iets anders halen bij de Appie en een 2e poging wagen voor een zelfgemaakte chocobiscuit...
Ik hoor het graag!