Onderwerp: Mijn eerste stapeltaartje
Gistermiddag belde mijn man me op, of ik voor vandaag niet nog even een taartje kon maken, want ik had immers toch nieuw spul gehaalt en letter tappits en dan kon ik toch wel "even" een taartje maken?
Dit voor zijn afscheid van het filiaal waar ie nu werkt, hij gaat binnen het bedrijf naar een ander filiaal toe.
Nou, tuuurlijk is dat geen probleem, maar voor hoeveel personen moet ie zijn dan?
Uh, voor uh... minimaal 15 personen, doe anders maar voor 20 zegt ie, dus ik slik, jaaa dat lukt me wel...echt wel zegt ie nog, dus ik weer, tuuuuulijk, geen probleem.
Maar ja, het is mijn eerste stapeltje en het is nog geen maand geleden dat ik mijn eerste taartje maakte, dus dat was wel even goed nadenken over hoe ik dat moest aanpakken en tijd had ik niet, want hij moest vandaag klaar zijn 
Dus maar twee kapsels gebakken, een van 24 cm (waarvan ik eerst nog dacht dat ie 30 cm doorsnede was) en een in een steelpannetje (waar ik de steel heb afgeschroeft) van 15 cm doorsnede.
Gevuld met perzikjam en limoenbavarois met daardoorheen ook 4 halve perziken in kleine stukjes gesneden en gedecoreerd met fondant waar ik hele ruzies mee heb gehad, ik kreeg het maar niet strak van mijn aanrecht af en heb bedacht dat ik voor de truc die ik gebruikt heb de volgende keer een siliconenmat moet aanschaffen en een smoother hihihi.
Achteraf had ik er zwarte fondant om heen moeten doen, maar het was erg laat gister, nah ja gister...ik lag er pas om kwart voor een in en de tekst had volgens mijn jongste zoon moeten zijn, dat zeg ik...bedankt.
Mogen jullie raden waar mijn man werkt hahaha, maar goed, heel lang verhaal en dit is hem dan...
Bedankt voor het kijken enne tips zijn altijd welkom.
Direct even mijn excuses aanbieden aan iedereen die de laatste tijd taarten en zo heeft geshowd, ze zijn zo mooi, maar ik heb het helaas te druk om overal wat te typen.