1

Onderwerp: Mijn eerste stapeltaartje

Gistermiddag belde mijn man me op, of ik voor vandaag niet nog even een taartje kon maken, want ik had immers toch nieuw spul gehaalt en letter tappits en dan kon ik toch wel "even" een taartje maken?
Dit voor zijn afscheid van het filiaal waar ie nu werkt, hij gaat binnen het bedrijf naar een ander filiaal toe.

Nou, tuuurlijk is dat geen probleem, maar voor hoeveel personen moet ie zijn dan?
Uh, voor uh... minimaal 15 personen, doe anders maar voor 20 zegt ie, dus ik slik, jaaa dat lukt me wel...echt wel zegt ie nog, dus ik weer, tuuuuulijk, geen probleem.

Maar ja, het is mijn eerste stapeltje en het is nog geen maand geleden dat ik mijn eerste taartje maakte, dus dat was wel even goed nadenken over hoe ik dat moest aanpakken en tijd had ik niet, want hij moest vandaag klaar zijn :S

Dus maar twee kapsels gebakken, een van 24 cm (waarvan ik eerst nog dacht dat ie 30 cm doorsnede was) en een in een steelpannetje (waar ik de steel heb afgeschroeft) van 15 cm doorsnede.

Gevuld met perzikjam en limoenbavarois met daardoorheen ook 4 halve perziken in kleine stukjes gesneden en gedecoreerd met fondant waar ik hele ruzies mee heb gehad, ik kreeg het maar niet strak van mijn aanrecht af en heb bedacht dat ik voor de truc die ik gebruikt heb de volgende keer een siliconenmat moet aanschaffen en een smoother hihihi.

Achteraf had ik er zwarte fondant om heen moeten doen, maar het was erg laat gister, nah ja gister...ik lag er pas om kwart voor een in en de tekst had volgens mijn jongste zoon moeten zijn, dat zeg ik...bedankt.

Mogen jullie raden waar mijn man werkt hahaha, maar goed, heel lang verhaal en dit is hem dan...

http://img81.imageshack.us/img81/6898/0taartawerk1eq7.jpg

http://img81.imageshack.us/img81/8919/0taartawerk2detailht9.jpg

http://img61.imageshack.us/img61/7815/0taartawerk3zijkantnb1.jpg

Bedankt voor het kijken enne tips zijn altijd welkom.

Direct even mijn excuses aanbieden aan iedereen die de laatste tijd taarten en zo heeft geshowd, ze zijn zo mooi, maar ik heb het helaas te druk om overal wat te typen.

groetjes Daantje

2

Re: Mijn eerste stapeltaartje

ik vind dat je het leuk gedaan hebt zo!!

3

wauw mooi gedaan !!!!

Fijn he die mannen die op het laatste momnet denken..mijn vrouw doet dat wel even....

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

4

Eh, bij "Freek Willem" toch? Whoehahahahaha!!!!

Wat zijn je roosjes super en je tappits goed gelukt! Jeeee, dat vind ik toch van die ondingen... :S ... of ik weet er niet mee om te gaan, dat kan natuurlijk ook!!!

Maar goed, alle lof voor jouw prachtige taart hoor... mooi, lekker en super gedaan.

Wat zei je man?     "... dat zeg ik: bedankt!!! "  ?????

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

5 Laatst bewerkt door Daantje2076 (31-05-2008 08:33)

Manlief was superblij en erg vrolijk toen ie gisteravond om tien uur thuis kwam van zijn werk en zag dat de taarten bijna klaar waren.
Alleen hij zag eerst alleen de kleine en had gelijk zoiets van je zou toch een hele grote maken?
Maar hij had al snel door dat het helemaal goed zou komen, dus vanmorgen is de taart ingeladen en naar "Freek Willem" toegereden hahaha, vraag me trouwens ineens af hoe die andere ook alweer heet?

Sja, die tappits, ze raadde mij die kleinere aan omdat ik daar meer letters mee op een taart kreeg, maar heb die dingen gistermiddag wel even (een hele tijd) vervloekt en gedacht van ik had toch die Funky letters mee moeten nemen, maar goed, die de volgende keer maar...
En dan had ik ze goed, mooi opgedroogd en toen gingen er gisteravond nog een paar kapot tijdens het plakken, dus &*^&^$*(()*(^$*(*@$&* (censuur) en dat luchtte heerlijk op en daarna de kapotte letters er gewoon in piepkleine stukjes opgeplakt :-)

Zit nu echt even van zal ik bellen...of niet...wat vonden ze ervan...is ie lekker?
Maar ik wacht gewoon nog even tot vanmiddag ;-)

groetjes Daantje

6

Toch knap gedaan hoor! :Y

7

Prachtig eerste stapeltje :Y
Waauw...

xxx

8

Een mooie eerste stapel!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

9

Leuk hoor! Mooie kleur ook.
Enne... altijd heerlijk om een excuus te hebben om nieuwe spullen aan te schaffen. En tsja, als de siliconenmat en smoother er eenmaal zijn, dan moet je natuurlijk ook nieuwe tappits en nog wat tools en een "turntable" (heb ik vanmiddag gekocht) en een.....
Tsja, alles om je man bij z'n volgende baan te helpen niet waar? :D

10

Ziet er heel mooi uit.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

11

Mooie stapel en van de kapotte letters zie je weinig.  En ja, je begint met wat marsepein, een leuk uitstekertje of 2 en daarna is het hek van de dam!

12

Ik vind het een schatje en ik vind het erg knap dat je hem zo snel in elkaar hebt gedraaid!!!! Hartstikke goed gedaan zou ik zo zeggen!!

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

13 Laatst bewerkt door Daantje2076 (31-05-2008 22:56)

Allereerst bedankt voor alle reacties.
Ze vonden hem op het werk ook erg mooi, hij was alleen erg machtig kreeg ik te horen en de biscuit was wat droog zeiden ze.
Toch eens kijken hoe dat kan, de taart heeft wel de hele nacht in de koelkast gestaan ivm het zweten en de vulling van bavarois, misschien is dat de oorzaak van het ietwat droge biscuit geweest...

groetjes Daantje

14

mooi gedaan mijn complimenten zeg!!

15

Nou dat `slik`ken kun je de volgende keer toch wel weglaten hoor....je hebt het goed gedaan hoor!!!!!!!!!!!

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

helemaal leuk hoor!

ennne een siliconen mat hoeft niet hoor gewoon een ordinair stuk dik tafelzeil doet wonderen!!!!( en kost bijn a niets).

succes!

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

17

Wat een mooi stapeltaartje! Super gemaakt zeg!

Groetjes Tweety!

18

Mooi hoor!

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl