Re: rood, rose ...wit
Prachtige taart!
Hoe krijgen jullie (zie dat vaker langskomen) die bloemen toch zo mooi gevormd? Ik heb het ook al een aantal keer geprobeerd maar kan de goede manier nog niet echt vinden.
Hoi Naara,
Omdat ik eigenlijk niet zo'n trek had om die speciale vormpjes te kopen, heb ik er dit op bedacht, en dat gaat goed.
Bij de Blokker heb ik een stapeltje van bijgevoegde minischaaltjes gekocht. Ze zijn ca 3 cm doorsnede en zitten per 5 of 6 stuks verpakt. Weet niet wat de echte functie van deze schaaltjes is. Denk mayonaise schaaltjes of zo. Afijn, ik smeer de schaaltjes in met wat vet en doe er vervolgens de bloem in, al dan niet met tylose en laat ze (zeker 3 dagen) drogen. Daarna heeeeel voorzichtig eruit wurmen. Ik maak er altijd te veel, want er sneuvelen er wel. Des te langer gedroogd, des te beter het resultaat.

De grote bloem van 10 cm, doe ik in het grote schaaltje. Echt goed laten drogen en dan komt ie, als het goed is, er heel uit.
Succes!
Sugar & Flour

Maar het is en blijft mooi als ze heel blijven (extra maken is zeker geen overbodige luxe
) !