26 Laatst bewerkt door sugar&flour (21-05-2008 19:40)

Re: rood, rose ...wit

Naära schreef:

Prachtige taart!

Hoe krijgen jullie (zie dat vaker langskomen) die bloemen toch zo mooi gevormd? Ik heb het ook al een aantal keer geprobeerd maar kan de goede manier nog niet echt vinden.

Hoi Naara,
Omdat ik eigenlijk niet zo'n trek had om die speciale vormpjes te kopen, heb ik er dit op bedacht, en dat gaat goed.
Bij de Blokker heb ik een stapeltje van bijgevoegde minischaaltjes gekocht. Ze zijn ca 3 cm doorsnede en zitten per 5 of 6 stuks verpakt. Weet niet wat de echte functie van deze schaaltjes is. Denk mayonaise schaaltjes of zo. Afijn, ik smeer de schaaltjes in met wat vet en doe er vervolgens de bloem in, al dan niet met tylose en laat ze (zeker 3 dagen) drogen. Daarna heeeeel voorzichtig eruit wurmen. Ik maak er altijd te veel, want er sneuvelen er wel. Des te langer gedroogd, des te beter het resultaat.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NMCKFLM6.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ER8HQ48W.jpg

De grote bloem van 10 cm, doe ik in het grote schaaltje. Echt goed laten drogen en dan komt ie, als het goed is, er heel uit.

Succes!

Corinne
Sugar & Flour

27

Waauuww heel erg mooi

28

manika schreef:

Heel mooi gemaakt. is dat rood van marsepein of fondant ???

Dat rood is 100% marsepein!

Corinne
Sugar & Flour

29

miekje schreef:

Wauw! een práchtig 'aardig' taartje!!! Super mooie kleurencombi!

Wat ik me afvraag.....breken bij jou ook vierhonderd keer de blaadjes van die bloemen af????

Yep..... want het komt nogal eens voor dat ik geen geduld genoeg heb en er met mn dikke vingers veel te vroeg aan zit. Echt 3 dagen drogen. Dan gaat het echt beter. Tylose erbij helpt ook!

Corinne
Sugar & Flour

30

Anne Brith schreef:

wow...wat een strakke taart....daar kan ik nog eens wat van leren ;)

Huh????
Ik meen me toch te herinneren dat ik pas geleden toch een kei-super-gave tractor voorbij zag komen, die heeeeel strak was!!! hihi.

Corinne
Sugar & Flour

31

hele mooie taart en de bloemen zijn super gaaf zo omhoog .

groetjes brigitta
mijn blog:  http://thehighteastamper.blogspot.com/

32

Harstikke lief taartje zeg! En goede tip van de schaaltjes! Daar ga ik eens naar op zoek!

33

Toch wel leuk???...............hij is super leuk :Y

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

34

Erg mooi effect zo met de gedroogde bloemen! Handige schaaltjes heb je gekocht zeg!

Ik heb ze nog niet zo lang geleden ook gemaakt en mijn ervaring was ook dat lang drogen helpt. Maar ze blijven kwetsbaar... Is ie perfect, leg je hem op de taart, breekt bij het bevestigen alsnog een bloemblaadje :S Maar het is en blijft mooi als ze heel blijven (extra maken is zeker geen overbodige luxe :D) !

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

Ziet er bloemrijk uit. Mooi gedaan.

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.carolinestaartcreaties.nl | Caroline

36

prachtig zeg. Hele mooie kleurencombi

Groetjes Esther

37

Wauw wat mooi zeg schitterend, heb je die bloemen gemaakt met tylose? En kunnen ze dan wel gegeten worden?

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

38

Roggeknorrie schreef:

Wauw wat mooi zeg schitterend, heb je die bloemen gemaakt met tylose? En kunnen ze dan wel gegeten worden?

Nee, heb er deze keer geen tylose door gedaan. Maar wel 3 dagen drogen dan hoor. Ze zijn natuurlijk eetbaar. Als je tenminste suikerverslaafd bent. Ik persoonlijk zou ze naast mn gebakje kieperen. Het is gewoon een hap harde suiker natuurlijk. Maar dat is met tylose erin niet anders. Dat zorgt er alleen maar voor dat het nog sneller hard wordt. Qua smaak is het hetzelfde, vind ik.

Corinne
Sugar & Flour

39

Heel mooi, prachtige kleuren!

40

lekker vrolijk

41

wat een super strakke taart! Kleuren combi vindt ik echt super!

Groetjes Tweety!