1

Onderwerp: glazuur draperen?

Nou een eerste taartje gemaakt maar volkomen mislukt.
Of tenminste, het glazuur uitrollen wilde voor geen meter waardoor het dus verre van strak om het taartje zit met allerlei bobbels, scheuren e.d.

Ik had het glazuur gemaakt van poedersuiker (500 gram), heet water (3 theelepeltjes) en eiwit ( van 2 eieren en nog een klin beetje van een ander ei).
Er stond verder niks in het boekej over of het bijv. af moest koelen of hoe dan ook te gebruiken.
Het glazuur heeft een tijdje in de koelkast gestaan maar ik kon er gewoon niks mee.
Het was enorm kleverig, en toen ik het uiteindelijk wel mooi had uitgerold kreeg ik het niet goed los van het aanrecht (ondanks dat het aanrecht vol lag met poedersuiker) waardoor de eerste scheuren al ontstonden.

Wat heb ik fout gedaan? Had het glazuur langer in de koelkast moeten staan? Waren de verhoudingen niet goed?

Alvast bedankt voor jullie tips/adviezen.

2

Re: glazuur draperen?

hmm heb al even wat gelezen hier van de posts.
Misschien beter om met marsepein te werken, zag een tip over een plastic tasje waardoor je het marsepein zo om kunt draaien op de taart. Dat klinkt wel makkelijker.

3

niemand???? nou maakt ook niet zoveel uit, ga het van het weekend mett marsepein proberen, misschien werkt dat beter.

4

Volgens mij liggen de meesten wel op bed om twintig over een!

Maar goed, glazuur is niet om uit te rollen,
daar moet je inderdaad of marsepein, fondant of marsmallowfondant voor hebben!

Glazuur is meer om je cakejes in te dopen of om koekjes mee te versieren..

Succes ermee!

5

hoi hoi

het probleem is dat je royal icing gemaakt hebt
en dat is niet om uit te rollen
maar om te spuiten (vlinders bloemetjes enzo)
voor de uitrolbare versie moet je marshmellow fondant , rolfondant of marsepein hebben
als je het zelf wil maken moet je ff bij de recepten kijken
mmf(marshmellofondant) is goed zelf te maken zeker de rest vind ik te ingewikkeld maar dat is heel persoonlijk
veel succes

groetjes no

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

6

hiihi okay dank voor jullie reacties.

Ik had al zoiets 'dit kan vast niet goed zijn'.
Ik vind het boekje wat ik gekocht had daarin toch erg onduidelijk hoor.

7

Wat is de titel van het boek?

8

ja ben ik ook wel benieuwd naar :D

9

feestelijke taarten van Joanna Farrow.
Nu ben ik wel een echte nitwit op dit gebied hoor maar ik vind onduidelijk omschreven waarvoor je de bepaalde dingen gebruikt.

Dat marsepein lijkt me ook wat ingewikkeld om te maken, rolfondant lijkt me wat gemakkelijker dus daar ga ik straks de spulletjes voor halen. 

Nog een vraagje dan; het recept van rolfondant op deze site, is dat genoeg voor een taartje van 20 cm doorsnee?

10

ik heb de rolfondant nog niet geprobeerd leek me gewoon te veel werk eigenlijk dus

de mmf heb ik wel geprobeerd en die is heel lekker en makkelijk makkelijker kan haast niet volgens mij :D
maar ik ben toch meer voor de gekochte fondant lekkerd, makkelijk en vooral ....altijd in huis
weet niet hoe het zit met de maten van de taart
volgens mij heb je voor een 20 cm taart ongeveer 400 gram fondant/marsepein nodig maar kan me vergisssen
ligt natuurlijk ook aan de hoogte van je taart
kijk anders ff bij de schema's op www.felicitaartjes.nl daar staan de hoeveelheden bij
al gok ik zelf eigenlijk altijd

veel succes met uitproberen en showen die taarten he

groetjes no

11

dank je! ga straks ff kijken op die link.

Heb nu eerst via deze shop poedergelatine en glucosestroop gekocht. Dus eerst wachten tot dit binnen is.

dat mmf zag er idd makkelijk uit, ook maar eens proberen haha.