1

Onderwerp: Nieuw hier!!!

Hallo allemaal!!!

Mijn naam is Carmen en ik ben 24 jaar.
Ik ben mama van 2 meisjes Lindi van bijna 6 en Noa van 2.5 jaar.

Ik zie hier al die mooie taarten en ik wil zoooooooo graag zelf taarten gaan maken ( alleen voor mijn eigen kids hoor niet voor verkoop oid )

Ik hoop dus dat jullie mij kunnen vertellen met wat en hoe ik moet beginnen, wat ik allemaal nodig heb enz enz en hoe ver van tevoren ik moet gaan "knutselen" hahahaha

Voor mijn oudste dochter wil ik graag een prinsessetaart maken van disney, en voor mijn jongste dochter wil ik my little pony taart maken.

Nou iedereen, ik hoop zsm van jullie te horen, en dan gaan we ervoor!!!

Veel liefs Carmen

2

Re: Nieuw hier!!!

Nou welkom!
Je kunt op deze site alles vinden om zo aan de slag te gaan!
In elke rubriek vind je wel iets waar mee aan de slag kunt.
Leuk dat je ook zo een jonge moeder bent ben zelf 23 en heb een zoontje van 1,5.

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

3

Hallo Carmen,

Welkom op dit gezellige en leerzame forum...
Ik wens je heel veel plezier met bakken en decoreren...
Heb je vragen dan kun je deze opzoeken via de zoekfunctie en anders stel je ze maar hoor...je krijgt altijd antwoord en tips van medebaksters ;)

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

4

Hoi hoi,

Welkom op dit gezellige forum. Heel veel bak en decoreerplezier.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

5

Hallo allemaal

Bedankt voor de leuke berichtjes!!

Ik wil al wel een beetje gaan oefenen en weet nog niet helemaal de weg hier op de site dus nu us mijn vraag, hoe kom ik aan zo'n gewone cake?? of moet ik die perse zelf bakken???
en hoeveel marsepein ( als bekleding ) heb ik nodig om de hele taart mee te overlappen???

sorry voor alle vragen hoor, maar ben een beginnenling ;)

6

welkom :D

7

hoi,
welkom hier!

Je kan gewoon een pak cakemix halen bij C1000 bv. (of de biscuitmix van de webshop, dat is net als de cakevulling van een slagroomtaart! of maak het zelf van een van de recepten die je links in de balk vind!)
en gewoon bakken in de vorm die jij wilt,
dan  kan je de cake doorsnijden en vullen, kijk maar eens bij de recepten hier links, dan kom je vanalles om te vullen tegen!

ALs je dat gedaan hebt, smeer je je cake met botercreme in, dat recept staat er ook bij! Hier wordt je cake heel glad van, dan kan je of met fondant of met marsepein bekleden, dit moet je eerst goed doorkneden en eventueel kleuren met vloeistof wat je hier in de webshop of bij een andere winkel in de buurt kan kopen.

Dan rol je het uit met een stuk erg goed schoongemaakte pvc buis of een deegroller, dan is het raadzaam om een klein beetje poedersuiker eroverheen te strooien zodat het niet vastplakt, niet te veel anders blijf je het zien.

Je maakt de lap, die je tijdens het rollen iedere keer loshaald en een kwartslag draaid, iets groter dan je taart, dan leg je hem op je taart en wrijft of met je handen of met een smoother (webshop) de bovenkant mooi glad, dan voorzichtig de zijkanten, eventueel bij plooien optillen en van boven naar beneden glad strijken,
als het helemaal glad is, snij je voorzichtig langs de rand de m/f af, en als er geen cake of botercreme aanzit kan je het weer doorkneden er er je versieringen mee maken of in aluminium wikkelen en in een afgesloten doosje bewaren voor de volgende keer!

Phoe eeh, wat een verhaal!
Hoop dat je zo even geholpen bent!

Je kan de fondant en mmf (marsmallowfondant ook zelf maken,
recepten vind je ook hier op de site!

Lees de topic's zou ik zeggen, dan leer je snel,
kijk bij de faq's en howto's e.d hier links in de balk,
en weet je het nog niet, typ dan via de zoekfunctie in wat je wilt weten,
en dan komt er wel vanalles tevoorschijn!
Bezoek de webshop eens, dan kom je veel leuke, handige, lekkere dingen tegen!
En anders kan je het vragen!

Succes, ben benieuwd!

8

Welkom Carmen.
Ik ben er zeker van dat je hier al je antwoorden zal vinden ;)
Al lezend kom je er wel.
En de zoekfunctie is ook enorm handig! :Y

xxx

welkom bij de club!
Veel bakplezier en lol op het forum gewenst.

succes met de little pony taart!
groet,
saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!