Onderwerp: Hoe plak je fondant op koekjes
Aloha,
Ik heb koekjes gebakken en ik wil decoreren. Ik wil er geen icing op spuiten want icing en ik zijn nog steeds geen vrienden ... vandaar deze vraag:
Hoe plak je fondant op koekjes?
Efje
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Hoe plak je fondant op koekjes
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Aloha,
Ik heb koekjes gebakken en ik wil decoreren. Ik wil er geen icing op spuiten want icing en ik zijn nog steeds geen vrienden ... vandaar deze vraag:
Hoe plak je fondant op koekjes?
Ik zou gewoon poedersuiker en een heeeeel klein beetje water doen - denk ik...
Een beetje vochtig maken (de koekjes dus), misschien handig met een schone plantenspuit. Fondant plakt op alles wat vochtig is, marsepein ook.
Klein beetje gezeefde jam werkt erg goed. Zo plak ik altijd marsepein op koekjes. Want hoewel icing en ik inmiddels enigzins bevriend beginnen te raken qua werken ermee... vind ik icing gewoon vreselijk vies. Ik wil er dus geen koekjes mee bekleden. Een beetje ter decoratie dat mag van mij wel, maar bekleden van koekjes doe ik altijd met marsepein.
Zohee dat is snel! Dank dames, voor het snelle beantwoorden.
http://www.trisha.nl/recepten/valentijnhartkoek.htm
Hier heb ik een werkbeschrijving staan voor koekjes met fondant bekleden!
Zelf maak ik altijd de fondant een beetje vochtig (niet nat!) met een kwastje.
OOOOOOOOOOOOH I'M SO HAPPY, ze zijn gelukt!!!!!
Ik heb het fondant uitgestoken met dezelfde steker waarmee ik de koekjes heb uitgestoken. Het fondant nat gemaakt met water, met een kwastje en een voorzichtig op de koekjes gedrukt.
Het is nu te donker voor een foto maar morgen zal ik ze showen.
DANK DANK DANK voor de tips en adviezen!!!
een wijs idee ,vooral voor mij :de beginner en icingspuiten toch wat handigheid vraagt
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Hoe plak je fondant op koekjes