1

Onderwerp: niet zo mooi geworden, maar wel erg lekker

voor het eerst botercreme gemaakt, maar op de een of andere manier lukte het voor geen ene meter. heb dus snel de foto's gemaakt. want de botercreme liep helemaal uit. heb het geheel toch voor ik de boter erbij deed ruim 2 uur laten staan.
ach, moet ik misschien nog maar meer cakejes en taarten maken om te oefenen (vinden mijn gezin, familie en collega's vast niet erg)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XPRMJCJM.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BZKTUSUE.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-Q73THTLM.jpg

chocoladecakjes met hele kersen en kersenjam als vulling
nadat de botercreme uitgelopen was heb ik dat eraf gehaald. snel fondanterover en opnieuw de marsepeine figuurtjes erop en mijn man kon ze toch nog meenemen naar zijn collega's. had er van elk 2 gemaakt.

tips voor betere botercreme zijn meer dan welkom

www.frummelke.tk persoonlijke slinger, kaarten en meer.

2

Re: niet zo mooi geworden, maar wel erg lekker

je kan de cakejes even na het decoren in de koelkast zetten dan stijft de creme iets op.
kit

3

Het klinkt iig heel lekker! Wel jammer dat het uitgelopen is... Volgende keer beter jah, heb je weer een excuus om lekker te gaan bakken :D

Groetjes Marianne
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and... having fun!

Leuk geworden toch!!!
Heb je een mix gebruikt of zelf botercreme gemaakt??
Ik maak zelf altijd botercreme met margarine en boter en poedersuiker,is altijd lekker stevig,misschien meer poedersuiker erdoor?!!

5 Laatst bewerkt door dwirp (07-05-2008 18:01)

wat voor boter gebruiken jullie voor de botercreme?
ik heb mix waar nog boter poedersuiker en water bij moet.

6

Ik gebruik van die pondsblokken roomboter... met die gouden wikkels... heb even niks op voorraad en kan de naam ook niet zo gauw herinneren... :S

Ze zien er lekker uit, dat wel!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

7

Ik gebruik roomboter voor de botercreme, maar het lijkt erop dat je misschien teveel water hebt gebruikt.
Wat is jou verhouding die je hebt gebruikt? of heb je de boter eerst laten smelten?

Je versiering ziet er wel leuk uit!

Groetjes Tweety!

8

heb zo'n zakje botercrememix gekocht en precies gedaan wat op de verpakking stond.
per 100 gram mix: 250 gram boter, 200 ml water en 100 gr poedersuiker. mix water en poedersuiker mengen en minimaal uur aten staan. dan de boter op kamertemperatuur zacht maken dan alles bij elkaar mixen.
de boter heb ik met de hand zacht gemaakt (die niet laten smelten in de magnetron ofzo). vanmiddag ga ik poging 2 wagen, dus wie weet dat het dan wel lukt.

9

ze zien er lekker uit, en succes met poging 2 ;) :)

10

Ziet er wel lekker uit.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

11

Toen ik grasroomboter gebruikte ging het ook verkeerd, met de meest goedkope harde boter ging het wel goed, maar ik vind ook dat het met de mix vaak nog te vochtig blijft.

12

Veel succes met poging 2 :thumb:
Al doende leert men h

13

Nou, als ze maar lekker waren. En weer een prima reden om weer iets te gaan bakken toch?

En de botercreme mix lukte hier de eerste keer ook niet. Vond het zelfs niet lekker. 2e poging is wel goed gelukt en ik vond de creme echt superrrrrlekkerrrrrr zelfs.

14

inderdaad 2e poging ging erg goed en het restje dat ik over had heeft niet lang op tafel gestaan. haha. smaakte erg goed, ook zonder cake erbij. heb nu inderdaad de goedkoopste roomboter gebruikt die ik kon vinden. goudvelletje zit erom heen bij de lidl. en het werkte super. ben nu aan het bakken voor morgen moeder dag en heb besloten om het morgen gewoon witte creme te noemen, want bij het woord botercreme denk ik dat vooral mijn moeder en schoonmoeder roepen dat ze niets hoeven. haha. bedankt voor de tips en de succeswensen.

15

het gaat erom dat het lekker is :D

16

Als ze maar lekker zijn geweest...dat is het belangrijkste...enneh...helemaal niet rot om ze nog eens te maken toch? :D

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl