Onderwerp: welke maat eieren gebruiken jullie??
Dat staat er nergens bij .
M of L?? Of XL (bestaan die eigenlijk wel).
En dan nog voorkeur voor bepaalde type:
meergranen, scharrel, bio etc.
Ik geef je een taart elke dag
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » welke maat eieren gebruiken jullie??
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Dat staat er nergens bij .
M of L?? Of XL (bestaan die eigenlijk wel).
En dan nog voorkeur voor bepaalde type:
meergranen, scharrel, bio etc.
Ik gebruik altijd L, scharrel.
In het schema van Felicitaartjes staat de maat L genoemd (en die gebruik ik ook).
Ik gebruik altijd M bij de mixen van de webshop, dat is volgens mij ook de maat die ze aanraden.
Ik gebruik uitsluitend biologische eieren, andere komen mijn huis niet in!
Meestal weeg ik de eieren af als ik ze aan een mix toe moet voegen, de eieren zijn maat M+L en verschillen onderling ook een beetje van gewicht.
Maatje M en gewone scharreleieren van de supermarkt!!
XL bestaat ook. Ik gebruik altijd M of L net wat ik in huis heb.
Mirjam
Ik gebruik ook alle maten door elkaar, maar ik weeg ze af.... (Gewicht staat op de zak van de biscuitmix)
Ik gebruik altijd L ook scharrel.
Biologische eieren* ), M/L maar ik ben te lui om te wegen. Zoek gewoon de grootste uit de verpakking en knal die erin .
* ) Heb de documentairefilm 'Our daily bread (Ons dagelijks brood)' gezien een aantal jaar geleden, oh-my-god. Scharrelkippen zitten dan wel niet in een kooitje zoals legbatterijkippen, maar daar is dan ook alles mee gezegd... Echt shocking. Sindsdien proberen we zoveel mogelijk biologisch te eten.
(Let wel: dit is geen veroordeling van mensen die dat niet doen. Want als ik naar de prijs van bijv. biologische kip in de winkel krijg, krijg ik ook een hartverzakking. Ik denk dat veel mensen best biologisch zouden willen kopen, maar je portemonee moet het wel kunnen Daar zouden ze in Den Haag eens wat aan moeten doen).
Trailer van Our daily bread: http://www.ourdailybread.at/jart/projec … 0864824948
Trailer 4 geeft je een beeld van het scharrelkipbestaan.
Ik gebruik alle maten door elkaar, maar ik weeg ze wel voor ik de mix of de andere ingredi
maat m..
probeer meestal vrije uitloop eitjes te pakken..
Ik heb 'emmetjes' van de markt, maar ik heb het idee dat die toch groter zijn dan 'emmetjes' van de super, dus als ik veel eitjes heb in een beslag, doe ik toch ook altijd wat meer mix, want anders is het relatief te dun...
Ik wil me net als Sansan nergens mee bemoeien, maar ik plaats toch even dit linkje:
Klik
En dan rechts op breedband of modem klikken.
Veel mensen w
Ik ook niet Sir Kneighf, daarom koop ik ze bij een man (het is geen boer)met een groot stuk land bij ons aan de vliet en die heeft zijn kippen zo'n 200 stuks heerlijk in het gras struinen.
Het is zo'n leuk gezicht als ik er langs rijd al die kippen die aan het schooieren zijn.
Filmpje wil ik echt niet zien daar kan ik echt niet tegen ik loop altijd de kamer uit als nare dingen over dieren op de TV komen. En daarom koop ik zoveel mogelijk biologisch wat een beetje betaalbaar is. Het is zeker jammer dat het allemaal erg duur is.
Den Haag doet er niks aan die hebben het te druk met andere kl***** dingen.
Ik heb altijd eieren van 'de boer' en die zijn GROOT.
Ik weeg niet, maar doe soms een erbij, een eraf... op het gevoel dus...
MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM van Mooi formaatje ei
Ik ook niet Sir Kneighf, daarom koop ik ze bij een man (het is geen boer)met een groot stuk land bij ons aan de vliet en die heeft zijn kippen zo'n 200 stuks heerlijk in het gras struinen.
Het is zo'n leuk gezicht als ik er langs rijd al die kippen die aan het schooieren zijn.
Filmpje wil ik echt niet zien daar kan ik echt niet tegen ik loop altijd de kamer uit als nare dingen over dieren op de TV komen. En daarom koop ik zoveel mogelijk biologisch wat een beetje betaalbaar is. Het is zeker jammer dat het allemaal erg duur is.
Den Haag doet er niks aan die hebben het te druk met andere kl***** dingen.
H
Ik gebruik altijd eieren van onze eigen kippen, weet ik tenminste zeker dat het ECHT scharreleieren zijn!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » welke maat eieren gebruiken jullie??