Onderwerp: Hoeveel marsepein gebruiken jullie bij het bekleden?
Nou ja de titel dus!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Hoeveel marsepein gebruiken jullie bij het bekleden?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Nou ja de titel dus!
Ligt aan de grootte van de taart.
De meesten houden het schema van felicitaartjes aan, ik vind dan wel dat je veel overhoudt.
Hoi
Ik rol het vaak uit tot zo dun mogelijk! Je snijdt toch wel veel weg maar te krap wil ook niet goed bekleden.
s6
Oke ik zie daar 6 ons staan.
Ik had zelf een pond gebruikt voor 25 cm. Maar ik vond het zo enorm veel. Dacht dus even dat ik teveel gebruikt had maar dat schijnt dus gewoon goed te zijn. Dankjewel voor de link!
Je kunt natuurlijk onmogelijk precies zoveel pakken als je nodig hebt, want dat krijg je dan natuurlijk nooit op de taart! Ik denk dat in de schema's van felicitaartjes dan ook bedoeld wordt wat je moet pakken om zoveel te hebben dat je na het rollen ook kunt bekleden, een rest hoe je dan dus altijd!
Ik gebruik over het algemeen per gebruikt ei 100 gram marsepein. Hier heb je ruim voldoende aan, maar ik heb liever teveel als te weinig.
bij ons heb je van die kant en klare rollen in de supermarkt liggen die gooi ik altijd zo over de taart heen. lekker simpel hihihihi.
bij ons heb je van die kant en klare rollen in de supermarkt liggen die gooi ik altijd zo over de taart heen. lekker simpel hihihihi.
En wat is dat dan voor supermarkt?
Ik gebruik ook het schema, veel te veel maar wat over is hergebruik ik, liever teveel dan te weinig! :-)
yasmine schreef:bij ons heb je van die kant en klare rollen in de supermarkt liggen die gooi ik altijd zo over de taart heen. lekker simpel hihihihi.
En wat is dat dan voor supermarkt?
Ik gebruik ook het schema, veel te veel maar wat over is hergebruik ik, liever teveel dan te weinig! :-)
Vast in het buitenland??? Ben ook wel benieuwd...
Ik :
Gebruik ik springvormen bij de Blokker :
20 cm : 400 gram ( houdt genoeg over )
26 cm : 600 gram ( houdt ik ook vaak genoeg over )
Barbietaart ( wonder molt ) 500 gram marsepein. Had ik op cursus bij Inge geleerd en houdt ook nog genoeg over.
En gebruik ik de ronde Wilton vormen dan houdt ik het schema felicitaartjes aan.
Overigens ligt er wel aan of je dik of dun uitrolt, ik houdt niet van dik.
Het ligt er ook weer aan hoe hoog je taart is geworden.
Die marsepein op rol heb je in Engeland in de supermarkt.............volgens mij ook hier in NL ergens bij een webwinkel als ik het goed herinner.
Ik heb ook altijd veel te veel. Maar als ik minder doe dan krijg ik het er niet netjes overheen. Als ik uitrol wordt het nl nooit netjes rond, maar meestal met van die rare uitsteeksels. Een soort rohrschach vlekken zeg maar Dus als ik de lap er dan overheen heb gemikt begin ik eerst met een paar ons aan uitsteeksels wegsnijden....
Nou ja, meestal komt het restant later wel weer op.
Groetjes,
Mirjam
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Hoeveel marsepein gebruiken jullie bij het bekleden?