Onderwerp: Bounty cupcakes SUPER lekker!
Hoi,
Ik heb bij Marlies gespiekt voor de Milky Way cupcakes en eigenlijk soort van nageaapt (sorry). Ik heb twee varianten erop uitgeprobeerd en ze zijn echt onwijs lekker geworden. De Mars en de Bounty cupcakes. Marlies had het recept van Nigella Lawson gebruikt.
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … hp?id=2558
Dat heb ik ook gedaan, alleen heb ik er aan het begin een klein theelepeltje cocos essence bij gedaan en toen uiteindelijk alles was gemixd heb ik door het beslag met een spatel het volgende geroerd.
125 gr Bounty au bain marie met grote theelepel margarine en een scheut koffiemelk helemaal zacht geroerd. Klein beetje laten afkoelen en dan door het beslag spatelen. Toen 17 minuten op 185 celsius in de heteluchtoven.
Zooo, ik vond ze echt errrrg lekker. Je kunt overigens besluiten de Bounty substantie er helemaal doorheen te spatelen of een beetje te " swirlen" (marmeren). Bij een paar cupcakes heb ik bovenop trouwens nog wat van de overgebleven Bounty substantie gegooid met een theelepeltje en er een beetje ingeduwd. Ook erg lekker. Je zou ook gesmolten chocolade (met een beetje room au bain marie wederom) erover heen kunnen spatelen. Ook uitgeprobeerd. Echt jammie.
Met Mars eigenlijk precies hetzelfde als hierboven beschreven gedaan, alleen wat meer koffiemelk door Mars geroerd (au bain marie) omdat de caramel wat stugger is en daarom moeilijker zacht te krijgen. Er kwamen overigens bij beide varianten mooi gerezen cupcakes uit bij mij. Viel mij erg mee.