1 Laatst bewerkt door ollobollo (21-04-2008 21:19)

Onderwerp: Bounty cupcakes SUPER lekker!

Hoi,

Ik heb bij Marlies gespiekt voor de Milky Way cupcakes en eigenlijk soort van nageaapt (sorry). Ik heb twee varianten erop uitgeprobeerd en ze zijn echt onwijs lekker geworden. De Mars en de Bounty cupcakes. Marlies had het recept van Nigella Lawson gebruikt.
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … hp?id=2558
Dat heb ik ook gedaan, alleen heb ik er aan het begin een klein theelepeltje cocos essence bij gedaan en toen uiteindelijk alles was gemixd heb ik door het beslag met een spatel het volgende geroerd.
125 gr Bounty au bain marie met grote theelepel margarine en een scheut koffiemelk helemaal zacht geroerd. Klein beetje laten afkoelen en dan door het beslag spatelen. Toen 17 minuten op 185 celsius in de heteluchtoven.
Zooo, ik vond ze echt errrrg lekker. Je kunt overigens besluiten de Bounty substantie er helemaal doorheen te spatelen of een beetje te " swirlen"  (marmeren). Bij een paar cupcakes heb ik bovenop trouwens nog wat van de overgebleven Bounty substantie gegooid met een theelepeltje en er een beetje ingeduwd. Ook erg lekker. Je zou ook gesmolten chocolade (met een beetje room au bain marie wederom) erover heen kunnen spatelen. Ook uitgeprobeerd. Echt jammie.

Met Mars eigenlijk precies hetzelfde als hierboven beschreven gedaan, alleen wat meer koffiemelk door Mars geroerd (au bain marie) omdat de caramel wat stugger is en daarom moeilijker zacht te krijgen. Er kwamen overigens bij beide varianten mooi gerezen cupcakes uit bij mij. Viel mij erg mee.

2 Laatst bewerkt door Carin (21-04-2008 21:22)

Re: Bounty cupcakes SUPER lekker!

Ik haal net een blik met mars-cupcakes uit de oven. Heel hoog geworden. En vurrukkuluk :9

Alleen... ik heb de mars gewoon in kleine stukjes gesneden en door het cakebeslag (overigens niet van Nigella want die vind ik vies :() geroerd. Smelten gebeurt in de oven wel ;).
Is dus ook een succes!

Overigens wilde ik eigenlijk Tobelerone cupcakes maken. Heb onlangs een reep gekocht :Y. Maar waar die nou gebleven is :o :lol:...

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

hoi

ik heb toevallig dit weekend ook cc met mars gemaakt heb ze bij de cc geplaats, ik had het gesmolten maar het werd een beetje kleverig maar gewoon erbij gedaan en ind zoals iemand zei gewoon stukjes en erbij gooien lijkt me beter.

carin, heb je al een nieuwe reep gekocht :-)

groetjes diana

4

ollobollo schreef:

Hoi,
Dat heb ik ook gedaan, alleen heb ik er aan het begin een klein theelepeltje cocos essence bij gedaan en toen uiteindelijk alles was gemixd heb ik door het beslag met een spatel het volgende geroerd.

Waar heb je de kokos-essence vandaan? Klinkt erg lekker allemaal maar de kokos-essence is helemaal nieuw voor mij.

Groetjes Janny

Groetjes Janny

5

Hier hebben ze cocos-essence bij de toko.

De cupcakes klinken verrukkelijk! Eigenlijk kan je alles er wel door gooien als ik dat zo lees. Ik heb hier ook nog toblerone liggen. After Eight moet ook kunnen.
Mmmmmm, zodra ik uitgeBakkerd ben ga ik zeker eens wat uitproberen!

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

6

Jannytje schreef:
ollobollo schreef:

Hoi,

Waar heb je de kokos-essence vandaan? Klinkt erg lekker allemaal maar de kokos-essence is helemaal nieuw voor mij.

Groetjes Janny

Die cocos essence heb ik van een Toko van het merk Jo-La. Daar hebben ze veel smaakjes van, zoals ananas, kersen, aardbeien, banaan etc. En die kun je dus door je vulling gooien of door je monchou/boter-frosting etc. Sommige smaakjes vind ik wel enigszins kunstmatig. Ook haal ik veel bakspullen en -ingredienten bij De Waart Tropische Produkten aan de Nieuwe Binnenweg 357B te Rotterdam (hebben ze allerlei essences o.a. pepermunt,choco en pistache essence). Ze hebben echt veel o.g.v. bakprodukten (ook Wilton-spul). Klein winkeltje maar echt best veel tot mijn verbazing.