1

Onderwerp: aardbeienmousse mislukt?

ik probeer de aardbeienmousse te maken die bij ingezonden recepten staat maar hij blijft dun en en zitten hele stukke gelatin in die niet oplossen
wat doe ik fout??

2

Re: aardbeienmousse mislukt?

Zo, die lijkt sterk op mijn eerste aardbeimousse :lol:

Ik heb de 2de keer een beetje meer slagroom genomen en 2 extra blaadjes gelatine.
Ik had een beetje heet water op een laag vuurtje gezet en daar de opgeloste blaadjes ingedaan. Goed roeren tot je geen klontertjes meer hebt en dan erdoor.
Hij was perfect :)

Veel succes!

xxx

3

nou ik ben blij da ikniet de enige ben heb net de dikke klonten eruit gevist en ga het maar op jou manier proberen

4

hoi biets

ik had die klontjes ook heb het geheel heel even verwarmd in de magnetron tot dat de klontjes weg waren en daarna af laten koelen toen werd het wel dikker.
misschien werkt dit bij jou ook anders kan je het alsnog overnieuw proberen.
succes

kijk ook op www.mijnalbum.nl/Album=784KJKH8
groetjes van miranda.

5

Wat ook altijd goed werkt: de geweekte blaadjes gelatine laten smelten in een paar lepels van de gepureerde vruchten (aardbeien, limoenen, wat je wilt). Mengsel niet laten koken want dan verliest het zijn 'stijf'kracht. Dan dus al roerende toevoegen aan de puree en dan al roerende in de slagroom. Ik doe dat gewoon met de mixer ookal staat overal: luchtig doorheenscheppen, want mijn ervaring is dat je het dan zo 'klontloos' kunt verdelen. Mocht je toch klonten hebben: idd even in de magnetron, zodra gelatineklonten weer warm worden smelten ze weer en gewoon verder werken!
Komt goed!!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...