Onderwerp: zelf fondant maken, scheurtjes in de rand...
Hoi,
Al ongeveer een jaar lees ik de site met veel plezier, en ben ook aan het taarten bakken. Ik dacht nu maar eens de vuurdoop en registreren! Jullie maken de mooiste taarten! Ik ben begonnen met mijn eigen trouwtaart. Nee, Calla doet gaat meteen voor groots..Afgezien dat ik in de trouwstress wat decoratie was vergeten (dat kun je hebben op zo'n dag ), was ie erg lekker!
Ik ben van het alles zelf maken...dus ik pruts wat af hier in mijn keukentje. Nu ben ik bezig met zelf fondant maken. Ik heb de eerdere reacties gelezen, maar kan iemand me helpen met het volgende: het recept van de website ging redelijk goed in het maken. Maar waar ligt het aan dat de fondant een beetje scheurtjes vertoont bij het bekleden op de rand van de taart? (hoezo, perfectionist...?). Ik wil ook zo'n mooi glad fondantlaagje wat anders kant en klaar uit de verpakking komt! Moet ik glycerine verhouding aanpassen (ik dacht, dan wordt het soepeler? Weet ik veel!) Lieve taartenbakkers, kunnen jullie me helpen?! Tips zijn meer dan welkom!
Groetjes, Calla