26

Re: kenwood garde al na 2 weken kapot

Dat was dus gericht aan de vraag over de mix, ik vergat weer eens te quoten :lol:

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

27

Sir Kneighf schreef:

Daar gaat geen boter in, dus als het echt niet zou kunnen ligt het aan de kwaliteit van de garde.
Ik heb zelf een ander type Kenwood met iets andere ballongarde, en sindskort raakt daar wel eens een draad van los als hij lang op hoge snelheid gemixt heeft. Maar niets wat niet te verhelpen is met wat terugpropwerk.
Wat is er bij jouw garde eigenlijk stuk? Dat dingetje dat ernaast ligt?

zoals je kan zien is de steel los geraakt van de garde zelf. ik had hem geprobeerd terug te doen en dat ging wel maar zodra hij weer ging draaien lag hij er binnen 5 seconde weer naast. volgens mij was het metalen staafje in de acryl kap van de garde gaan spinnen en zo is denk ik dus de opening groter geworden. een soort van dolgedraaide schroef effect. het was gewoon tijdens het maken van biscuit deeg van de webmix. zou dan dus niet moeten mogen...

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

28

kwebbeltje schreef:

zoals je kan zien is de steel los geraakt van de garde zelf. ik had hem geprobeerd terug te doen en dat ging wel maar zodra hij weer ging draaien lag hij er binnen 5 seconde weer naast. volgens mij was het metalen staafje in de acryl kap van de garde gaan spinnen en zo is denk ik dus de opening groter geworden. een soort van dolgedraaide schroef effect. het was gewoon tijdens het maken van biscuit deeg van de webmix. zou dan dus niet moeten mogen...

Die van mij heeft geen steel, dus dat herken ik niet ;)
Ik vind het klinken als slecht materiaal, een garde hoort echt niet kapot te gaan van een biscuitbeslag. Zelfs mijn handmixertje van 10 euro mixte biscuit zonder problemen. Ik snap niet dat de gardes van een standaard handmixer er meestal veel steviger uitzien dan die van de Kenwoods die veel mensen hier hebben.

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

29

De garde van mijn Kenwood heeft ook geen steel en ook geen kunststof; zijn er toch verschillende versies Patissier in omloop? Ik gebruik mijn garde trouwens bar weinig: biscuitmix, botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

30

Welke Kenwood heb je eigenlijk? Mijn ballongarde is van metaal en heeft geen steel. Ik heb hem al anderhalf jaar en gebruik de ballongarde bijna overal voor...(hoewel icing en botercreme tegenwoordig met de klopper, zoals aangeraden in de handleiding).

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

31 Laatst bewerkt door kwebbeltje (16-04-2008 13:52)

kenwood prospero km262
http://www.kenwoodworld.com/images_db/0000003457_KM262_1[product_details_full].jpg

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

32

Ow, aha....Dat is die nieuwe....Ik heb een Pattisier. Maar evengoed is het erg balen. Het klinkt inderdaad als een ondeugdelijke constructie, vooral omdat je er inderdaad volgens de gebruiksaanwijzing biscuitbeslag in zou moeten kunnen maken.

Wat zijn dan de ervaringen van anderen met een Prospero?

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

33

Ik heb mijn kenwood nu bijna 1 jaar en heb mijn klopper nog nooit gebruikt. Ik doe alles met de garde. Ik gebruik het zowel voor biscuitmix, botercreme en af en toe icing. Ik heb een Pattisier.

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl

34

dit is ook een speciale pattiserieset die erbij zit, dus eigenlijk zou eht moeten kunnen maar ik durf het ff niet.  ik heb overigens nog geen antwoord van Kenwood ontvangen n.a.v. mijn email. morgen nog maar eens mailen. biscuit met de K klopper ging trouwens ook goed vandaag hoor ;)

35

Ik heb gisteren biscuitmix van hiernaast geprobeerd met de k klopper maar dit werkte voor geen meter. Het kwam niet omhoog en werd ook niet wit. Na 5 minuten de ballongarde er maar ingezet en toen vloog het, als het ware omhoog.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

36

oepsie
ben denk ik toch blij met mijn handmixer
10 minuten verstand op nul
ik ben ook altijd blij als ik de kookwekker hoor
maar werkt als een speer

cateren is ook gebakjes maken :)

37

oh ja vergeten te vertellen de andere hand mixt ondertussen kleuren
of is bezig me6t kneden o.i.d.