1

Onderwerp: Pompoentaart/Bolo di pampuna

In navolging van de de Pompoensoep
Een antilliaans recept maar o zo lekker
(Deze is voor Sir Kneighf, hij was die van hem kwijt ;))
750 gr Pompoen (geschild,gekookt en fijngestampt), 500 g boter, 500 g suiker, 6 eieren, 2 tl vanille aroma, 1 tl kaneelpoeder, 1/8 nootmuskaat, 1/2 tl gemalenkruidnagel, 500 g zelfrijzend bakmeel, 1/2 tl zout, 125 ml volle melk, 150 g rozenijnen.

Verwarm voor de oven op 175 graden. Vet een taartvorm van 26 cm in, met bloem bestrooien en het overtollige bloem verwijderen. Klop de boter met de suiker licht en luchtig. De eieren 1 voor 1 toevoegen en na elk ei goed roeren. Voeg vanille en pompoen toe en goed roeren. De bloem, kaneelpoeder, nootmuskaat, kruidnagel en zout samen zeven.Afwisselend de bloemmengsel en een scheut melk aan het botermengsel toevoegen. Beginnen met bloem en eindigen met bloem. Vervolgens de rozijnen erdoor mengen. Het beslag in de vorm gieten en de bovenkant glad strijken. De vorm zo in de oven plaatsen, zodat de bovenkant van de taart in het midden dan de oven staat. De taart gaar en lichtbruin bakken. De taart uit de oven nemen en 10 min. in de vorm af laten koelen. Daarna op een taartrooster keren en af laten koelen. Voor extra smaak kan je de rozijnen voor 2 dgn in een likeur weken.

Groetjes

2

Re: Pompoentaart/Bolo di pampuna

Helemaal super! Zodra ik ergens pompoen heb gevonden ga ik de taart (en de soup ook) meteen maken. Ik heb de laatste tijd al een paar keer naar pompoen gezocht, maar kon het nergens meer vinden. Een jaar of wat terug kon ik het bij de toko zelfs in blikjes vinden, maar nu is het daar ook niet meer verkrijgbaar.. Net nu ik deze recepten zo graag wil proberen!

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

3

Het seizoen van de pompoen is het najaar. Ik gebruik dan altijd de flespompoen hiervoor. Ik ben in de winter jarig en dan is de vraag naar die taart erg groot hahaha. Je bent gewaarschuwd!!

Groetjes

4

Lekker recept.

Bij de Turkse winkels kan je nog wel pompoen vinden. Had ze tijdje terug nog gezien !!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

5

oow jee laat mijn gasten dat maar niet weten!!
De volgende die namelijk jarig is is in juni en die wil ajax gelukkig. De andere in de zelfde maand wil dat ik bolo pretu maak maar dan de imitatie hahaha.

Groetjes

6

manika schreef:

Lekker recept.

Bij de Turkse winkels kan je nog wel pompoen vinden. Had ze tijdje terug nog gezien !!!!

Daar was ik al geweest, maar nada :nooo

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

7

iemand deze taart nog geprobeerd?