1

Onderwerp: Ganachevraagje....Spoedje

Sorry dames,

Ik kan het zo gauw niet vinden met de zoekfunctie en over een uurtje moet ie echt klaar....

Ik heb een halve bol (Ikea 20cm) uit de vriezer gehaald, deze gevuld met botercreme met Bastognekoekjes en kersenvlaaivulling. Nu wil ik dus de ganache (bijna afgekoeld) eroverheen gieten. Moet ik de bol eerst nog met botercreme afsmeren en daarna de ganache erover? of ganache meteen over het kapsel? Kan het allebei?

Alvast bedankt!!!

2

Re: Ganachevraagje....Spoedje

Hoeft niet hoor! Ik doe het niet en sommige doen het wel, maar het hoeft niet. Als je kapsel al redelijk strak is en je doet er een dubbele laag ganache over gaat het prima hoor!
Succes!

3

Ik doe het dus ook nooit. Afsmeren dus ;)

Veel succes en hopelijk lukt het binnen een uur!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

4

Thanx dames! Ik had aan de zijkant iets van botercreme zitten (door het dijkje van de vlaaivulling) en heb dit maar iets uitgesmeerd. Uiteindelijk dus toch een heel dun laagje botercreme gebruikt om af te smeren. Ganache erover ging prima, maar werd absoluut niet hard. Ik had minder slagroom moeten gebruiken vrees ik..... Nu dus 200ml slagroom en 200 gr chocola genomen. Maar volgende keer waarschijnlijk meer choco. Ik had geen tijd meer om te versieren dus er wat chocolade koffieboontjes erop gedaan....foto volgt nog ;)

5

Ganache wordt niet echt keihard, chocolade wat je smelt en weer laat afkoelen wel, maar door de ganache zit slagroom dus hard niet echt uit.
Je hebt echt wel het goede recept gebruikt hoor

Alles goed???? nee 3 fout

6

Ben benieuwd naar je foto...

Hoe is het met je bolle buik???

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl