1

Onderwerp: Taart voor 16 personen...

Ik twijfel een beetje, 20X20 of 25X25..
Het is voor een collega/vriendin, dus wil zeker weten dat ze genoeg hebben.
En misschien gaan hier nog veel opdrachten uit voort komen....

Misschien toch maar 25x25 nemen?
Ik doe dan twee lagen, een laag citroenkwarttaart van Mona en lemoncurd of is dat teveel citroenerig? Zou ik dan aan een verpakking Mona genoeg hebben?

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007

2

Re: Taart voor 16 personen...

In principe ga ik uit van een taart van 20x20 dat-ie goed is voor 12-16 personen. 16 kleine stukjes, 12 grote. Dus als je op safe wilt gaan, kun je een grotere maken. Dan hebben ze geheid over, maar komen iig niet tekort.

Citroenkwarktaart met lemoncurd is heeerlijk :9 :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Ik zou voor 20x20 gaan. Tenzij je bang bent dat ze hele erge honger hebben of dat er onverwachte proevers bij komen ;)

Ik vind Lemon Curd vreselijk vies (terwijl ik erg van citroen hou) dus kan je daar verder niet bij helpen.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

4

Ik ga altijd voor de wat grotere maat (qua prijs van ingredienten, geen groot verschil) omdat een hoop mensen nog steeds 'slagroompunten' snijden en dan dus tekort komen. Ik hoor liever dat ze teveel hadden, dan te weinig!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

5

Bien schreef:

Ik ga altijd voor de wat grotere maat (qua prijs van ingredienten, geen groot verschil) omdat een hoop mensen nog steeds 'slagroompunten' snijden en dan dus tekort komen. Ik hoor liever dat ze teveel hadden, dan te weinig!

Hier snijden ze ook nog steeds grote punten;-) Ik ga dus maar voor safe, vooral omdat ik toch misschien onverwachte proevers verwacht.

Liefs Martinique

6

De maat ben je al uit begrijp ik. (ik vind 20x20 eigenlijk groot zat, zeker als je kapsel flink hoog is) Maar wat betreft de vulling: Ik had mijn paastaartje gevuld met een laagje chocoladeglazuur met daarop botercreme met lemoncurd. De tweede laag was de citroenkwarktaartpudding van Mona. Het was een heerlijk combinatie. Helemaal niet te "citroenerig" ofzo. Dat komt ook omdat je toch veel zoet hebt door de marsepein/fondant. Het laagje chocola paste er ook erg goed bij.

7

Ik vraag me eigenlijk af, hoeveel jullie van die citroentaartvullig gebruiken van de mona, 1 of 2 bakjes?

8

1 bakje, ik had laatst voor de zekerheid 2 bakjes gekocht voor een ronde 30, ik heb nog een paar scheppen van het 2e bakje gebruikt en de rest..........de pedaalemmer in :S we houden er hier geen van allen van.

Alles goed???? nee 3 fout

Ik heb er net een voor 16 personen gemaakt 20x26 :lol:

10

Ik zou ook voor de 20 bij 20 gaan,meer dan genoeg zeker als hij hoog en goed gevuld is,zullen ze heel gauw volzitten,laatst ook een taart van 20 gebakken voor een opdracht en ze hadden met 16 man nog over.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

11

Om er even op terug te komen. mijn 25x25 is bijna schoon opgegaan. Er was nog een stuk over. Gelukkig heb ik dus een grotere maat genomen;-)

En er zaten nog wel 2 (!!) bakken mona kwarktaartvulling en een hele pot lemon curd in.....

Liefs Martinique

12

Hallo zeg,dat krijg ik niet op hoor,ze hadden echt wel lekkere trek,zeker met wat er allemaal inzat.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl