1

Onderwerp: choco vulling

Ik ga een taart maken en aangezien de jarige dol is op chocolade, wil ik 'm daar natuurlijk mee vullen. Nu zat ik te denken aan 1 laag botercreme met oreokoekjes (nog nooit gemaakt, maar lijkt me lekker :9) en een laag ganache. Lijkt me op zich heerlijk, maar is die combi niet een beetje te zwaar? Ik vind zelf niet snel iets te zwaar (:/), dus vandaar dat ik het jullie vraag.

Groetjes, Sylvia

2

Re: choco vulling

Ik vind dus ook niet gauw iets te zwaar en zit nu al te likkebaarden bij deze vullingen! Kan dus heel erg goed bijelkaar, zeker voor echte chocoholics ;)

Ik heb laast ook zoiets gemaakt en dan ook nog overgoten met ganache, ook de uitdrukkelijke wens veel chocola en het is in zeer goede aarde gevallen!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

Oh ja!

Hoe meer chocola hoe beter!!

Persoonlijk vind ik de toblerone mousse erg lekker!

LET'S MAKE CAKES, NOT WAR!
http://www.mijnalbum.nl/Album=K4HUVYIU

4 Laatst bewerkt door Jol321 (09-04-2008 08:06)

Ik vind de combinatie niet te zwaar, maar wel wat aan de droge kant.  Ik zou 'm eerder combineren met een romigere vulling of (vers) fruit of jam. Als je het maakt voor een echte chocoladefreak is een bonbonblocmousse (of toblerone of after eight....) erg lekker !!! Ik had deze week een taart gemaakt van chocoladebiscuit (is al zo heerlijk donker), getemperd met chocoladesiroop (van de notenbar), gevuld met een laag bebogeen (caramel) met daarop peer en de tweede laag bonbonblocmousse. Toen nog ganache eroverheen en er kwamen vele kreungeluiden tijdens het eten !!!!!
En ja: het is machtig, maar daarom snij je niet te grote stukken.

Groet, Jolanda

5

Hmm Jolanda, jouw taart klinkt echt superlekker!!!! Deze taart maak ik voor een kind en ik heb het vermoeden dat hij stukjes vruchten ertussen niet zo lekker vindt. Anders ben ik snel geneigd om er een laag kersenvlaaivuling tussen te doen.
Droog is natuurlijk ook niet de bedoeling. Misschien maak ik dan wel een toblerone/milkyway/bonbonbloc/watdanook mousse i.p.v. ganache. Volgens mij is het dan al minder droog.

Fijn is dat toch, dat er een plek is waar even met je meegedacht wordt!

Groetjes, Sylvia

6

Kinderen vinden soms stukjes fruit niet lekker. Mijn oudste zoon lust helemaal geen peer, maar heeft tot 2 x toe niet in de gaten gehad, dat hier peer inzat (en vond het heerlijk....!). Er was ook een jongetje van 5 dat taart nooit opeet en waar de moeder nu met grote ogen zat te kijken, dat hij zo het stuk taart geheel op at en nog een stuk vroeg..! Dus voor kinderen hoef je niet bang te zijn in ieder geval bij peer is mijn ervaring (manderijn vist mijn oudste er wel tussenuit).

Groet, Jolanda

Ja (witte) ganache dat is errug lekker erbij, heerlijk zeker voor een choco-fan en gewoon niet al te grote stukken en wie meer wil kan nog meer krijgen toch??? Uhhh ik heb ook al de combi gehad met chocomousse......mmmmmmmmmmmm(maar wel oreokoekjes door botercreme)

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"