Pas sinds kort maak ik echt driftig taarten, maar als ik terugkijk op mijn leven, ben ik al vroeg begonnen met zelf bakken en vooral: origineel decoreren - hoe meer mensen zeiden 'dat is beter dan van de bakker' hoe trotser ik werd.
In het begin maakte ik alles zelf, maar toen ik bij een bakker kwam te werken, zag ik dat die met allemaal handige mixen aan de slag was. Ik mocht kilootjes uit zijn enorme bergen meenemen, en ik kan je zeggen: die banketbakkersroom was niet van zelfgemaakt te onderscheiden, maar wel in een wip klaar.
Een tijdje heb ik redelijk stilgestaan met bakken, maar telkens als ik het deed, probeerde ik een nieuw recept voor botercreme. Geen enkel had het gewenste luchtige niet-vettige resultaat. En toen kwam de webshop. En vond ik al die geweldige spullen om makkelijk en vaak sneller mee te werken. Die mix voor botercreme, ik was de koning te rijk, zo geweldig als die was (is). En dat geldt voor de meeste mixen. Niks meer kommen ontvetten en eieren splitsen, gewoon alles in een bak en mixen maar.
In een leven vol toevoegingen kan dat stukje taart er nog wel bij. Dat eet niemand omdat het goed voor 'm is, maar omdat het juist ongelofelijk fout en lekker is. Ik ben zo iemand die niet snapt waarom je in hemelsnaam chocolademousse light zou kopen in de supermarkt. Dat haalt het heimelijke genoegen van ontzettend fout snoepen eraf, en dat is het allerergste wat een mens kan overkomen
Verder wil ik nog even kwijt dat ik het heel raar vind hoe dit topic uit de klauwen is gelopen. Iemand wil alleen ervaringen uitwisselen en laat zich alleen met goede argumenten overtuigen van een ander gelijk. Dat is toch niet gek? Iedereen is op dit formum overwegend erg lief en vriendelijk, en meteen het eerste onvertogen woord (of alsdus geïnterpreteerd) zet de boel in vuur en vlam. Een pittige discussie op z'n tijd en wat meer eerlijkheid zou de mens echt geen kwaad doen. Maar dat is mijn mening, en daar hoeft niemand het mee eens te zijn.
Succes met kiezen, allemaal!
Groetjes, Moon